Framtidens endoskopirum finns på GHP Stockholm Gastro Center

Kika in i GHP:s showroom som skapats i samarbete med den tyska leverantören Mediglas och teknikföretaget Olympus. Ett nytänkande och positivt skapande med de senaste innovationerna och endoskopiteknologin, helt i linje med framtidens sjukvård.

Här har man tänkt till och skapat ett harmoniskt undersökningsrum som i möjligaste mån tar bort ”sjukhuskänslan” och istället vill förmedla harmoni, lugn och trygghet till patienten.

”Med noga utvald färgsättningen i naturens egen färgskala, fondvägg och takillustrationer med temat vatten och växtlighet, som med ett knapptryck kan skifta färg, hoppas vi att det eventuella obehag man kan känna inför en undersökning ersätts med viss tillförsikt och nyfikenhet”, säger försäkringsbolagssamordnare Margareta Nilsson.

Endoskopirummet är rymligt tack vare att man undvikit att placera utrustningen på golvet, skrymmande maskinerna har istället hängts upp i taket vilket skapar flexibilitet och förbättrar ergonomiska arbetsställningar för personalen. Materialen är också noggrant utprovade och skapade för att underlätta grundläggande städrutiner.