GI-experten Ola Lauritzson tillbaka på Varbergs Kurort

I oktober upprepar Varbergs Kurort vinterns lyckade koncept: hälsohelg med GI-tema. Spa, träning och smakupplevelser kombineras då med Ola Lauritzsons föreläsningar om kost, vikt och hälsosamma vanor.

GI-helgen äger rum på Varbergs Kurort den 5-7 oktober. Spachef Carina Wallberg hoppas på samma succé som i januari 2012, då Ola Lauritzson senast besökte Kurorten:

”I vårt spakoncept finns ett självklart fokus på hälsa och välmående. Vår ambition är dessutom att alla gäster som vill ska kunna inspireras och lära sig något nytt, med temahelgen lyfter vi den möjligheten ytterligare en nivå. Olas föreläsningar kombinerade med det som vi står för: träning, aktiviteter, spa och hälsosam mat, är ett både klokt och roligt sätta att kicka igång en sundare höst. Precis det vill vi erbjuda våra gäster!"

Även Ola ser fram emot hälsohelgen där han skall hålla föredrag och lära deltagarna om  GI-metoden:

” En viktig målsättning i mitt arbete är att förmedla insikten att en hälsosam livsstil går att kombinera med god mat och njutning. Under helgen på Varbergs Kurort visar vi att precis det är möjligt, säger Ola Lauritzson.”