Philips nya Izzy multiroom-högtalare: Ett knapptryck fyller ditt hem med musik

Med kompakta och eleganta Philips Izzy kan du utan begränsningar lyssna på musik via dina favoritappar från vilken smartphone eller surfplatta som helst. Du behöver bara ansluta till en högtalare via Bluetooth och Izzylink sköter resten – ingen wifi-anslutning krävs. Du kan även strömma dina CD-skivor eller favoritradiostationen till samtliga högtalare i ditt hem.

Philips Izzy BM5

Philips Izzy BM5 finns i tre olika färger och är en kompakt multiroom-högtalare med minimalistisk design och enkelt gränssnitt. Den ansluts enkelt till din uppspelningsenhet via Bluetooth och är utrustad med två 2,5-tums element och en basport som fyller rummet med ljud oavsett högtalarens placering i rummet. Varje högtalare kan användas individuellt eller paras ihop med upp till fyra andra Izzy-högtalare genom att du trycker på ”Group”-knappen. Ingen special-app eller lösenord behövs, utan BM5 kan användas direkt.

Philips Izzy BM50

Med Philips Izzy BM50 får du en multiroom-lösning med en mängd olika uppspelningsalternativ, inklusive CD-skivor. Det innebär att din dyrbara CD-samling inte bara kan spelas upp direkt via högtalaren, utan kan åtnjutas i hela ditt hem genom ett knapptryck. Izzy BM50 är även utrustad med radio samt usb-uppspelning, liksom trådlös Bluetooth-streaming från smartphones och surfplattor. Den kan även kopplas ihop med andra BM50- eller BM5-högtalare via Izzylink, en unik lösning som inget annat multiroom-system kan erbjuda i dagsläget.

Pris och tillgänglighet

Izzy BM5 lanseras i september, BM50 i november. Rekommenderat pris 1 299 respektive 2 799 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:

David Hardarson, nordisk marknadschef, Philips Audio

Tel. +46 708 17 70 33, david.hardarson@gibson.com

För övrig information eller lån av produkter, vänligen kontakta:

Jacob Forssblad, Agera PR, tel. 073-993 50 95, jacob.forssblad@agerapr.se

• ifa 2015
    • philips

About the Philips brand

Over more than 120 years Philips has grown to become a leading, highly trusted brand in markets all over the world. An innovation leader, Philips has been responsible for groundbreaking technologies in sound and entertainment including portable radio, the compact cassette and recorder, and the compact disc. Today, Royal Philips and its brand partners continue to improve people’s lives through meaningful innovation. For further information on Philips at IFA 2015 go to www.ifa.philips.com.

About Gibson Innovations

We’re Gibson Innovations, and we love music. We combine innovation, great sound and sophisticated design to create music and entertainment products across a dynamic portfolio of brands: Philips, Philips Fidelio, Gibson, GoGear, Onkyo and Trainer. We’re part of Gibson Brands, Inc., one of the fastest-growing music lifestyle companies in the world, with a portfolio of brands that spans the full journey of music: creation, performance and experience. For our latest news go to www.gibsoninnovations.com/news.

Daniel Lindén

Presskontakt Marknadschef +46 709 60 24 16