Gigger AB ansöker om listning på NGM-börsen

Gigger har valt att ansöka om listning på Nordic Growth Market (NGM). Nu tar Gigger in kapital genom en emission för att förbereda sig inför listningen. “I den internationellt snabbväxande gig-ekonomin med allt fler temporära uppdrag för frilansare ligger Gigger helt rätt i tiden.”, säger huvudägaren Osix ordförande Claes Persson.

I samband med emissionen som Gigger nu genomför har man ansökt om listning på NGM-börsen. Ansökan undertecknades den 20:e november och listningen är planerad till första halvan av 2018.

Vi känner att NGM kan ge oss ett bra stöd i samband med listningen och vi tror helt klart att det är rätt val av börs för oss i detta skede.”, säger Magnus Winterman, CEO på Gigger AB.

I den internationellt nya och snabbväxande gig-ekonomin där arbetstagare väljer att ta uppdrag som frilansare hellre än anställning och där arbetsgivare väljer att anlita arbetskraft hellre än att anställa, har Gigger AB funnit sin arena. Med den starkaste och mest lönsamma affärsmodellen på marknaden i kombination med marknadens modernaste, helautomatiserade och skalbara plattform är Gigger AB framtidens vinnare på såväl arbets- som aktiemarknaden.” säger huvudägaren Osix ordförande Claes Persson.

För frågor om listning, aktier och emissionen, var god kontakta:
Magnus Winterman, magnus.winterman@gigger.se, 076-325 47 66

• Finans