Påminnelse - anmäl dig till Idrotts- och hälsokonventet

Då äger GIH:s årliga konvent rum som är Sveriges största mötesplats med fortbildning för idrottslärare, hälsopedagoger, fritidspedagoger, förskollärare och tränare. I år blir evenemanget under två dagar med middag på måndagen.

Under dessa två dagar möts du av föreläsare från GIH och andra organisationer som både berikar och entusiasmerar.

Ett extrainsatt pass erbjuder Bollekar som lär av Anna Tidén som både undervisar och forskar vid GIH. Passet innehåller olika bollspelslekar som kan genomföras i skolan. Lekarna analyseras och diskuteras i relation till kursplaner i idrott och hälsa, traditionella bollspel samt till elevers lärande och utveckling av rörelseförmåga och

samarbete.

Ny föreläsare på tisdagens sista gemensamma föreläsning är Sascha Abdelnabi, utbildad vid GIH och arbetade i tio år som idrottslärare innan han startade ett företag för att bättre möta de ungdomar som inte passade in i skolmönstret. Han är en flitigt använd föreläsare och inspiratör med stor kompetens inom psykisk ohälsa och pedagogiskt arbete. Här får du även praktisk handledning om hur du ska agera och hjälpa barn och ungdomar i riskzonen, familjer i kris och problematiken kring ungdomar med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.

En del av passen håller på att bli fullbokade, men det finns fortfarande många inspirerande pass kvar att anmäla sig till.

GIH vill att du efter dessa två dagar ska ha fått nya insikter samt konkreta och praktiska tips för att fortsätta att arbeta med ert viktiga arbete att få barn och ungdomar att uppskatta rörelser. Dessutom är det trevligt att träffa kolleger från hela Sverige! Om du vill äta middag ska du anmäla dig även till detta.

Ladda ner det bifogade programmet i pdf och sprid gärna informationen till dina kolleger inom idrott och hälsa.

Ta gärna del av tidigare konvent och anmäl dig på följande länk:

Gih.se/konvent

Varmt välkommen!