Påminnelse - Konferens den 25 september om hur få fler i rörelse

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 09:36 CEST

Välkommen till årets Folkhälsoseminarium den 25 september! Årets tema är: "Så sänker du tröskeln och ökar motivationen för att få fler i rörelse".

Medarbetare som regelbundet rör på sig håller sig friska, har färre sjukdagar och orkar mer. Och ett friskt företag är oftare ett lönsammare företag. Men hur motiverar du dina anställda att röra på sig? Hur motiverar du dina medarbetare att bli mer rörliga på jobbet?

GIH arrangerar detta folkhälsoseminarium tillsammans med Lidingö stad, Riksidrottsförbundet, Bosön och En Svensk Klassiker.

Schema för eftermiddagen:

11.00            Prova-på boxningspass med världsmästaren Anna Laurell (frivillig)

12.00            Lunch och intervju med Anna Laurell

12.30            Moderator Thabo Motsieloa hälsar välkomna

12.45            Ökad rörelse på arbetsplatsen och främja fysisk aktivitet till vuxna är en utmaning
                     Johan Faskunger, ProActivity AB, fil dr inom fysisk aktivitet och hälsovetenskap

Den hälsobaserade arbetsplatsen
                     Lisa Grape, Lovisa Kihlborg och Tove Jägerhök, White arkitekter

Swedbanks resa till nya kontoret i Sundbyberg
                     Lars Friberg, personaldirektör, Swedbank

14.15            Hälsofika och mingel

14.40            Öka insikten om motivationens mekanismer
                     Karin Weman Josefsson, Fil. Lic, Adjunkt och Doktorand i Psykologi vid GU & HH

Det som mäts blir gjort - från riskgrupp till friskgrupp                     Jerker Norström, VD, DiLuca DiLuca och Peter Wallin, grundare BETA

Hälsosatsningar för att maximera ditt företags vinst
                     Fredrik Ruben, VD Tobii Assistive Technology och årets hälsofrämjande chef

Icas satsning på Arbetsplatsklassikern
                     Teddy Falkenek, varumärkesdirektör, ICA

17.00 Avslutning

Anmälan

Priset är 1 450 kronor per person och om fem deltagare från samma företag anmäler sig är kostnaden 1 000 kronor per person. I anmälan ingår seminariet, lunch, fika, träning (frivillig). Senaste anmälningsdag är måndagen den 15 september och anmälan görs på följande adress:

Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, är världens äldsta idrottshögskola som firade 200 år förra året i nyrenoverade och utbyggda lokaler. Lärosätet ligger vid Stockholms Stadion och är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, fysisk aktivitet och hälsa. Här utbildas lärare i idrott och hälsa, tränare, hälsopedagoger, sport managers och idrottsvetare. År 2011 startade GIH:s egen forskarutbildning i idrottsvetenskap och inom GIH bedrivs avancerad forskning inom idrottsområdet; ofta i nära samarbete med idrottsrörelsen, skolan, samhället samt med svenska och internationella universitet och högskolor. På GIH arbetar 140 anställda och här går cirka 1 000 studenter.

Kommentarer (0)