Pressmeddelande -

Två av Sveriges största bloggare och en VM guldmedaljör går samman för en beteendeförändring.

Tre starka karriärsdrivna kvinnor gör gemensam sak av den beteendeförändring som måste till när det gäller plastkonsumtionen.

Anna Östling - Svensk olympisk kappseglare och tvåfaldig VM-guldmedaljör.

Jannike ”Bisse” Ebbing – Svensk inredningsbloggare och mäklare.

Foki Soirak – Svensk bloggare och entreprenör.

I filmen 2050 – skapad av GLACIAL lyfter de tillsammans fram att det är förändring som krävs för en hållbar framtid. Och att det är just tillsammans som vi alla kan vi göra stor skillnad.

“Vi seglar över hela världen och haven är vår arena. Vi har sett hur stora mängder plast flyter runt på öppna hav och spolas upp på stränderna. Därför har jag valt att säga NEJ till plast och jag uppmanar andra att göra samma sak ” - säger Anna Östling.

GLACIAL har ett samarbetsavtal med Världsnaturfonden (WWF). Plastproblemet är ett problem som blir allt mer påtagligt globalt. En lösning på problemet är att byta från engångsmaterial till mer hållbart. GLACIAL tillverkar en av de mest hållbara flaskorna på marknaden inom denna sektor och vill stödja WWF: s arbete för att bekämpa problemet och samtidigt hjälpa till att rädda haven.

Avtalet mellan WWF och GLACIAL är ett kombinerat partnerskaps- och licensavtal, vilket innebär att GLACIAL donerar 1 euro per flaska till WWF till förmån för världens hav där stora mängder plastavfall hamnar.

Både GLACIAL och WWF arbetar för en förändring av beteende som kommer att gynna miljön och vi kommer att ge marknaden ett hållbart alternativ till plastflaskor, samtidigt som WWF: s otroligt viktiga arbete stöds.