Amerikanskt designpris till skrivbordslampan Trace

Luxos nya LED skrivbordslampa, Trace, är vinnaren av det prestigfylldapriset Best of NeoCon®Silver.

Trace hedrades med Contract magazine’s Best of NeoCon® silverpris i kategorin “Lighting: Task/Desk Top” vid NeoCon World’s Trade Fair 2016.

Detta är inte den första gången en Luxo produkt blir erkänd av Best of NeoCon®. 2012 fick Luxos skrivbordslampa 360 guldpris i samma kategori. Nu på sitt 27:e år erkänner Best of NeoCon® enastående nya produkter i 43 kategorier inom kommersiell interiör. 423 produkter har granskats av 43 inredare och arkitekter och utmärkelser presenterades av Contract magazine.

Designers Oskar Daniel och Emil Marklund är entuastiska av erkännandet från branschen.
“Vi fokuserar alltid på slutanvändarna men det är naturligtvis viktigt att de som köper och möblerar med våra produkter uppskattar kvaliteten. Förhoppningsvis innebär detta att många människor får njuta av Trace på sina kontor och arbetsplatser i framtiden”, säger Oskar Daniel

Trace, Luxos nya skrivbordslampa, har stor personlighet. Den är kompakt, med utmärkt ljusutbyte och minimalistisk design. En slank arm bär det distinkta lamphuvudet som har formen av en superelips. Skrivbordslampan ändrar form och uttryck när den ses ur olika vinklar.