Glasrikets Nyhetsbrev höst 2012

Glasriket finns!

Som många kanske redan har har sett i media lever vi i en turbulent tid här i Glasriket. Nyligen aviserades att Orrefors och Åfors glasbruk ska läggas ner. I media har det ofta framstått som om det inte finns något Glasrike kvar. Men den bilden stämmer inte. I Glasriket finns fortfarande en mångfald av glasbruk och studiohyttor. Vi kan fortfarande erbjuda samma unika upplevelser som tidigare – glasbruksrundor, prova-på-aktiviteter, guidade turer i glasbruken, hyttsill, shopping till outletpriser och mycket mer. Man kommer fortfarande att kunna köpa Orrefors-glas och glas designat av det kända Åfors-paret Vallien.
Vi är övertygade om att även ett föränderligt Glasrike med mindre bruk och studiohyttor fortfarande kan erbjuda stora upplevelser.

Därför önskar vi er hjärtligt välkomna till Glasriket även i fortsättningen.

Härliga höst!

I Glasriket gillar vi hösten, då blir det ännu mysigare att efter en promenad i krispig och frisk höstluft besöka de varma hyttorna. Träden skiftar i rött och orange – precis som varmt glas - och våra boendeanläggningar erbjuder allt från mysiga SPA-upplevelser till svamputflykter och höstbuffé .

Höstpaket på Glashotellet Kosta Boda Art Hotel
Höstweekend på Grimsnäs Herrgård

Laddat för filmdagar i Glasriket

Inom kort är det dags för Film i Glasriket, för 6:e året i rad. Hela 150 föreställningar kommer att visas den 25 okt - 4 nov och syftet med filmdagarna är bland annat att hylla filmen och biografen som mötesplats. Exempel på filmer som visas är: Jan Troells "Dom över död man", dokumentären om Olof Palme och Gabriela Pichlers uppmärksammade film "Äta, sova, dö". Missa inte denna filmfrossa! Se hela programmet här