Möt Glasriket i Kungsträdgården i Stockholm!

Torsdagen den 31 maj till söndagen den 3 juni kommer Glasriket i samarbete med Kosta Boda Art Hotel, Växjö och Smaland Airport till Stockholm! Vi kommer att stå med vår portabla glasblåsarugn på varuhuset Illums veranda ut mot Kungsträdgården. Från klockan 14: 00 på torsdagen kan man uppleva glasblåsning på mästarnivå med Ulf Johansson och Ronny Fagerström från glasbruket Mats Jonasson Målerås. Självklart kan man även själv få prova på att blåsa - bland annat ska vi utmana publiken i vem som kan blåsa störst glasbubbla och därmed vinna en nyproducerad glasprodukt. Vi kommer även ha en tävling där högsta vinsten är en resa med flyg, hyrbil och boende på hotell i Växjö och Kosta Boda Art Hotel för två personer i två nätter.

• aktiviteter
  • blåsa glas
  • glas
  • glasblåsning
  • glasriket
  • prova glasblåsning
  • småland
  • event

• Kalmar

AB Glasriket är Glasrikets officiella sälj- och marknadsföringsbolag. Uppgiften är att marknadsföra och sälja hela besöksmålet Glasriket. Bolaget ägs till 60 procent av 13 glasbruk och till 40 procent av de fyra kommunerna Emmaboda, Lessebo, Nybro och Uppvidinge.

Stine Breum Appelqvist

Presskontakt VD VDfrågor, Marknad, Press & PR 0481-45215