Nu startar Glasrikets Sommarradio – en podcast med Malin Wollin!

Glasriket presenterar som en av de första destinationerna i Sverige sin egen podcast med premiär onsdagen den 9 juli. Programledare är författaren, krönikören och bloggaren Malin Wollin, som samtalar med spännande personligheter från olika verksamheter runt om i Glasriket. Podcastsändningarna är tänkta att ge ett smakprov på det som finns att uppleva i området, genom ett personligt möte med människorna som lever och verkar här.

- Vilka spännande personligheter från Glasriket jag har fått förmånen att få träffa, säger Malin Wollin. Nu längtar jag efter att få åka ut och träffa dem i sina egna verksamheter.

De fyra olika podcastsändningarna har alla olika teman och inriktningar, med glaset och glasupplevelserna som en röd tråd.
Onsdagar under juli månad, med start onsdagen den 9 juli släpps ett nytt avsnitt av Glasrikets Sommarradio, som kan laddas ner från glasriket.se eller Itunes.

- Vi tycker att detta är ett nytt och spännande sätt att marknadsföra att Glasriket verkligen lever och att det finns en massa spännande upplevelser här, säger Stine Breum Appelqvist VD för AB Glasriket.

Glasrikets Sommarradio 9 juli:  Med naturen i fokus
Gäster: Jonas Grahn , Sweden zipline, Peter Elmberg, Mundekulla Kursgård

Glasrikets Sommarradio 16 juli: Upplevelser för alla åldrar
Gäster: Gunnar "James Bond" Schäfer, James Bond-museet, Margaretha Elfström-Södergren, Margarethas Dockskåp och Kent & Sara Elm, Skrufs Glasbruk