Glitter <3 Daisy Grace

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2017 13:00 CET

Vi är stolta att presentera samarbetet tillsammans med vårt favorit-modemärke Daisy Grace. I samband med Fashion Week lanserar Daisy Grace sin vårkollektion med utvalda smycken från Glitter.

”En perfect match, vi älskar Glitter”, beskriver Hannah Widell, VD och grundare av Daisy Grace, samarbetet i Fredagspodden. ”Det härligaste med Glitter är att dom har alltifrån små fina saker man kan ha i öronen till det blingigaste ever”. Systern och medgrundaren Amanda Schulman håller med ”det finns inget snyggare än en kashmirtröja, slitna jeans och ett par stora strassörhängen. På jobbet, en tisdag.”

Daisy Grace SS17-kollektion Sweet Rebel mixar olika stilar där det romantiska och mjuka möter det lite coolare och hårdare. Smyckena de har valt från Glitters vårkollektion (som passande heter Rebel Heart) följer samma linje - glammiga strassörhängen, stilrena ringar och cleana, lite coolare armband går att mixa och matcha precis hur man vill.

”Vi är verkligen taggade över samarbetet med Daisy Grace”, förklarar Zara Nordholm, PR-chef på Glitter. ”Våra varumärken matchar varandra på flera plan - vad vi står för och vilka vi vänder oss till. För att inte tala om kollektionerna som går hand i hand”.

”Få mode att hända utan stor budget”

Sweet Rebel är inspirerad av en tjej som är sådär obesvärat cool, som vågar gå över stilgränserna och som får mode att hända utan en att kosta en förmögenhet. Hannah och Amanda förklarar att Daisy Grace’s favoritsmycken ”adderar det där lilla extra som tar en outfit till en ny nivå.”

Strass och en Silky Tee

En svart Silky Tee med långa strassörhängen eller en ljusblå transparent blus som blandas upp med lite coolare smycken som det silvriga armbandet med kors, ringar med nitar och ett par enkla silvriga örhängen och du är good to go!

Du hittar Daisy Grace utvalda smyckesfavoriter i butik och online på http://bit.ly/daisygrace

Högupplösta pics + priser laddar du ner nedan.

Daisy Grace

Hannah Widell och Amanda Schulman är grundare och designers bakom Daisy Grace. Varumärket lanserades i april 2016 och kort därefter släpptes en andra kollektion döpt till ”Big City Love”. I slutet på november 2016 släpptes den tredje kollektionen ”Frost Yourself” med syftet att erbjuda mer glitter och glamour till alla kvinnor i världen.