Frisörduon Marre & Marcella i samarbete med Glitter

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2018 13:30 CEST

Serien Professional ska förbättra och förenkla hårrutinerna både hemma och för frisörer på salong.

– Vi ville göra något professionellt och mer exklusivt för kunden. Så vi har tillsammans med Glitter tagit fram och valt ut produkter som vi tycker står i en klass för sig, förklarar Marre engagerat.

Det var för ungefär ett år sedan toppfrisörerna Marre och Marcella började samarbeta med Glitter, både på egna salongen Bangs och på olika events som Glitter anordnade. Redan från början föddes tankarna om ett samarbete med en gemensam hårserie med fokus på kvalitet och funktioner som gör det där lilla extra.

- Vi blir större och större varje år inom hår på Glitter. Med Marre & Marcellas expertis och engagemang är det här är ett drömsamarbete som kändes naturligt och kommer tillföra allt som är viktigt för oss. Detaljerna, känslan i produkterna och kvalitén, förklarar Helena Sundgren, marknadschef på Glitter.

Frisörduons alldeles egna blow out-teknik har satt Marre & Marcella på kartan som några av Sveriges mest eftertraktade frisörer. De träffades inte helt otippat på en – salong! Det sa klick direkt och allt föll på plats från start. Nu delar de salong, hem, barn och drömmar.

Professional by hairstylists Marre & Marcella består av produkter som är oumbärliga för frisörduon i sitt arbete och innehåller några riktiga guldkorn, som den stora Detangle Boar Brush. Borsten i 100% svinborst av högsta kvalitet är funktionell, anpassad för alla hår och vårdande att använda.

De professionella vågklämmorna är en annan favorit.

- Vågklämmorna gillar jag för att de har ett bra, starkt fäste och lämnar inga märken i håret, säger Marcella.

I kollektionen ingår borstar, kammar och verktyg som handdukar, hårklämmor, hårsnoddar och uppsättningsnålar. Alla kammar är i karbon, så de är antistatiska och väldigt tåliga.

Professional finns i Glitters samtliga butiker och e-handel 5 april. Priserna är förmånliga och ligger mellan 39,90-199 kr.