Glitter lanserar smyckeskollektion med halvädelstenar

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2016 10:00 CEST

I nya Semi Precious-kollektionen från Glitter är varje smycke unikt. Hitta din favorit bland halvädelstenar som ametist, rosenkvarts och bergskristall.

Smyckestrenden Semi Precious kommer starkt i vår i England och syns till och med hos jättarna vid Place Vendômei Paris. Den bjuder på en effektfull kombination av grovhugget och romantik. Oslipade stenar som möter guld, äkta versus oäkta - vackrare än så här blir det inte.

Ädelstenar har dyrkats i alla tider. Det sägs att de innehåller energier och att var och en har sin speciella kraft. Den äldsta kända kristallamuletten är över 20,000 år gammal.

Semi Precious lanseras i samtliga Glitterbutiker den 23 maj. I kollektionen finns ringar, armband, halsband och örhängen gjorda av halvädelstenarna ametist, grön aventurin, rosenkvarts, bergskristall, kvarts, lapis och howlit. Priserna ligger mellan 79,90-249 kr.

Halvädelstenar är en term för mineral, bergarter och andra stenar som inte är så sällsynta som ”ädelstenar" men ändå har ett dekorativt värde. Någon exakt avgränsning mellan ädelstenar och halvädelstenar finns inte.