Möt Glitters nya ambassadörer

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2016 10:00 CET

Vi välkomnar våra nya ambassadörer Anniken Englund Jørgensen, Awa Santesson Sey och Elsa Ekman! Tre framgångsrika influencers som alla förmedlar Glitter på sitt eget unika sätt.

”Vi är stolta att presentera Glitters ambassadörer Anniken, Awa och Elsa. Valet var enkelt, de representerar Glitter helt perfekt med sina olika personliga stilar”, förklarar Helena Sundgren, marknadschef på Glitter. ”Både ambassadörerna och vi är alla lika taggade över det här samarbetet.”

Från traditionella medier till att bli 100% digital

Samarbetet är ett viktigt steg i Glitters nya kommunikationsstrategi som bygger på innehåll och engagemang.

Kampanjen går upp digitalt och främst på sociala medier. Tidningen ”Glitter magazine – Awa, Elsa, Anniken edition” distribueras i samtliga butiker och är sprängfylld med inspiration och ambassadörernas egna trendtips.

”Bildmanéret är lättsamt, energifyllt och personligt som om ambassdörerna själva skapat innehållet, något vår målgrupp kan relatera till”, tror Helena Sundgren.

Ambassörer som glittrar

Norska Anniken Englund Jørgensen började blogga som 15-åring och är idag ett namn att räkna med bland Norges modeinfluencers. ”Glitter har räddat mig i många situationer, så det känns jättekul”.

Modellen Elsa Ekman är känd för sin unika stil och härliga personlighet. Bland hennes Glitter-favoriter finns broscher, som enkelt ger en hoodie en helt nytt uttryck, och klackringen med skön 90-talskänsla.

Redan som 14-åring slog Awa Santesson Sey igenom i talangtävingen X-Factor och sedan studenten i våras har hon bland annat hunnit signa ett musikförlag i LA och jobba med kända låtskrivare. Samarbetet med Glitter har gjort henne ”hooked på smycken”.

Inspireras av bilder nedan från plåtningen och kampanjfilmen där musiken skapas med hjälp av smycken.