Pressmeddelande -

Glommen & Lindberg utvecklar lägenheter som erbjuder elbilspool, biograf och utomhuspool för de som vill in på bostadsmarknaden

Utsikten är Glommen & Lindbergs första bostadsprojekt i Nynäshamn. Bostadsprojektet har ett tydligt fokus på väldesignade lägenheter med en lägre prisbild och mervärden för de som vill in på bostadsmarknaden. Det kan låta som en utmaning att både hålla en hög standard och nere prisbilden men Glommen & Lindberg tror att Utsikten har förutsättningarna att lyckas.

Lägenheterna i första etappen är till stor del ombyggda hotellrum i storlekar från 31 kvadratmeter. Till de effektiva lägenheterna finns dessutom stora gemensamma ytor och många funktioner i anslutning till boendet. Här erbjuds allt från biograf och utomhuspool till gym, en gemensam park och elbilspool.

– Vi utnyttjar alltid husets förutsättningar så mycket som möjligt och med Utsikten har vi kunnat skapa mervärden som man annars bara hittar i exklusiva innerstadsföreningar, dessutom med en fantastisk havsutsikt, säger Rolf Alexander marknadschef på Glommen & Lindberg.

Patric Dalebo på HusmanHagberg har fått uppdraget att förmedla lägenheterna och han tror att det är kombinationen av ett bra boende och naturen som lockar en av målgrupperna till projektet, nämligen unga vuxna. Den lägre prisbilden är ytterligare en anledning till att projektet blir aktuellt för en av de grupper som idag har allra svårast att sig in på bostadsmarknaden.

– Dagens unga vuxna värdesätter friluftsliv och lugn i högre utsträckning än tidigare och just därför har Utsikten en stor potential att locka många. Lägg sedan till alla kvaliteter i själva boendet och du har ett antal perfekta bostäder, konstaterar Patric Dalebo.

Rolf Alexander fyller i och menar att Utsikten är perfekt då de kan erbjuda unga vuxna och studenterna ett hem nära skärgården och med många aktiviteter i fastigheten utan att säga upp kontakten med stadsliv, service och Stockholms arbetsplatser och universitet.

Fakta Utsikten

OMRÅDE: NYNÄSHAMN
ADRESS: UTSIKTSVÄGEN 10
ANTAL: 24 LÄGENHETER
ARKITEKT: NILSSON RAHM
STORLEK: FRÅN 31 KVM
SÄLJSTART: 2017

Utsikten meetings kommer fortsätta bedriva konferensverksamhet ostört under byggnationen.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Rolf Alexander, marknadschef, Glommen & Lindberg
Telefon: 070-185 02 50 eller e-post: rolf@g-l.se

• Arkitektur

• arkitektur
  • byggbolag
  • fredrik lindberg
  • glommen & lindberg
  • glommen och lindberg
  • inredning
  • nyproduktion
  • ombyggnation
  • nynäshamn
  • bostadsbrist
  • koncept stockholm
  • bostadsmarknaden
  • bostadsrätt

Glommen & Lindberg bygger och utvecklar historiska hem och framtidens hus. Företagets idé är att skapa bostäder som också i framtiden kommer att ses som nutida, solida och vackra. Bostäder där människor trivs och som kontinuerligt bidrar med nya kvaliteter till staden och stadsmiljön. Glommen & Lindbergs team och nätverk samlar expertis inom byggande, stadsplanering och arkitektur. Tillsammans genomför de intressanta och högprofilerade ny- och ombyggnadsprojekt runt om i Stockholmsområdet.

Glommen & Lindberg drivs av Jan-Åke Glommen och Fredrik Lindberg. Verksamheten har sitt ursprung i bygg- och fastighetsbolaget Lindberg & Glommen som grundades 1961 av John Glommen.

Följ @glommenlindberg på Instagram för löpande uppdateringar.