Ökat fokus på alkoholfritt på Way Out West

Pressmeddelande   •   Jul 14, 2016 20:30 CEST

Way Out West och GodDryck fortsätter förra årets succé med den alkoholfria festivalbaren "Bar för alla" och tar fram en gemensam specialutgåva av GodDrycks ekologiska alkoholfria mousserande vin.

- Vi vill ha ett ökat fokus på alkoholfritt på festivalen och att ta fram en alkoholfri och ekologisk specialutgåva för att fira vårt 10 års jubileum känns som ett självklart steg i den riktningen, säger Patrick Fredriksson som är festivalansvarig och en av grundarna till arrangören Luger.

Förra året var första året som Way Out West hade en alkoholfri bar på festivalen och det blev en succé. De sålde för 87 880 kr och hela summan gick till välgörande ändamål.

- Vi ser en ökad efterfrågan på alkoholfria drycker, både till vardags och på festivaler. Därför känns det extra kul att kunna erbjuda denna specialutgåva både innan Way Out West och i "Bar för alla" under själva festivalen, säger Peter Roland, VD och initiativtagare till GodDryck.

Specialutgåvan av GodDryck No 1 Goda Bubblor är ett ekologiskt alkoholfritt mousserande vitt vin och säljs i begränsad upplaga på Systembolaget i hela Sverige från den 20 juli för 85 kr.

OM GODRYCK

GodDryck säljer alkoholfria drycker till mat och fest. GodDryck lanserades 2015 och ägs till 100 % av stiftelsen GoodCause. Precis som systerbolagen, GodEl och GodFond, kommer all vinst från bolaget att gå till välgörande ändamål. GodDrycks välgörenhetspartners är Barncancerfonden, Hand in Hand, IOGT-NTO, Läkare utan Gränser, Naturskyddsföreningen och SOS-Barnbyar. Läs mer på www.goddryck.se

OM WAY OUT WEST

Way Out West är en musikfestival som arrangerats årligen sedan 2007. Tredagarsfestivalen äger rum den 11–13 augusti i Göteborg.

Kommentarer (0)

Kommentera