Sveriges konsumenter utser GodEl till grönaste varumärket i elbranschen igen

Sveriges konsumenter utser GodEl till Sveriges Grönaste Varumärke i elbranschen 2013 - för femte gången i rad. Undersökningen, utförd av Differ, visar att det blir allt viktigare för svenskarna att företag tillhandahåller miljövänliga produkter och tjänster.

Jag tror att det bland konsumenter finns en ökad vilja till att ta ansvar. Medvetenheten om att vi behöver ta hand om vår jord verkar ha nått flera vilket är oerhört positivt. GodEl har en stabil plats i svenska konsumenters hjärtan när det kommer till miljö och socialt ansvar. Vi finns till för att göra världen till en bättre plats och samtidigt ge kunderna ett prisvärt elavtal. Grunden i vårt erbjudande är att kunden inte ska betala mer för att göra ett ansvarsfullt val, säger Marie Dahllöf, VD på GodEl.

Undersökningen visar samtidigt att hälften av konsumenterna tycker att det är svårt att göra miljövänliga val.

För att marknaden ska fungera är det viktigt att göra det enkelt för konsumenter att göra miljövänliga val. Det gör man genom att vara ärlig med vad man erbjuder och nyttan det skapar, säger Marie Dahllöf, VD på GodEl.

För att ta del av undersökningen i sin helhet, besök: www.differ.com