Pressmeddelande -

Nystartade Göteborgs Syfabrik möjliggör svensk produktion – satsar på sömnad och hållbart mode i Göteborg

Göteborgs Syfabrik startade som ett sidoprojekt för Pia Ekman och Maria Stahre Krupa för 2,5 år sedan. Nu tar de steget fullt ut och slår upp portarna till en komplett syfabrik i Göteborg.

- Vi står inför stora utmaningar när det gäller miljö och klimat och inom modebranschen har man under flera år talat om att flytta hem produktionen till Sverige. Vår fabrik kommer bli ett alternativ för de som verkligen vill och vågar satsa på hållbart mode. Dessutom är det roligt att vi är med och sätter Göteborg på modekartan igen, säger Pia Ekman, vd Göteborgs Syfabrik.

- Våra kunder är både stora och små med varierande kunskap och erfarenhet. De stora har andra förutsättningar än de mindre, men står kanske också inför helt andra utmaningar. Vi vill vara ett stöd under hela arbetsprocessen oavsett vilken typ av kund man är. Vi vill ju att våra kunder ska lyckas och att se dem växa är otroligt inspirerande, säger Maria Stahre Krupa, kund- och kommunikationsansvarig.

Göteborgs Syfabrik AB ägs av Pia Ekman och Maria Stahre Krupa.

Pia Ekman är utbildad klänningssömmerska och direktris. Pia har lång erfarenhet från konfektionsindustrin och har bland annat arbetat för Melka.

Maria Stahre Krupa är utbildad grafisk designer och har arbetat som kommunikationskonsult, skribent och designer sedan 2001.

• Mode

• tillverkning
  • produktion
  • göteborg
  • nystartad
  • syfabrik
  • sömnad

• Skåne

Göteborgs Syfabrik erbjuder mönsterkonstruktion, gradering, sömnad av konfektion samt sömnad av inredningsdetaljer som gardiner och kuddar. Våra kunder är allt ifrån nystartade klädmärken till restauranger och hotell som behöver hjälp med inredning.

Maria Stahre Krupa

Presskontakt Kund- och kommunikationsansvarig 0706550539