George och Charbel på Hammarhallen

GöteborgsLokaler bygger ut fruktaffären i Hammarkullen

Hammarhallen är en uppskattad verksamhet på Hammarkulletorget. Här hittar kunderna allt från färsk frukt, till kyld dricka och exotiska varor. Nu gör GöteborgsLokaler en större satsning i Hammarkullen och en del i den satsningen är en om- och utbyggnad av den populära fruktaffären.

Hammarkulletorget saknar i dagsläget en större livsmedelsaffär. Behovet av en lokal butik med dagligvaror har varit stort i Hammarkullen och nu gör GöteborgsLokaler en satsning på att möta den ökade efterfrågan i området. Detta genom att bygga ut och fräscha upp den populära fruktaffären Hammarhallen på torget. Butiksytan kommer efter ombyggnaden att vara nästan dubbelt så stor som idag, vilket ger ägaren Charbel El-Helou bättre förutsättningar att möta kundernas behov.

Charbel driver Hammarhallen tillsammans med George. Han ser fram emot de möjligheter utbyggnaden av butiken kommer att innebära.

– Snart kan vi äntligen erbjuda våra kunder en rejäl kyl- och frysavdelning. Dessutom kommer vi att satsa ännu mer på mejerivaror, berättar Charbel och George.

Båda är överens om att Hammarkullen behöver en livsmedelsaffär med bredare utbud. Den nya ytan kommer att nyttjas maximalt för att få plats med det ökade antalet varor. Bland annat kommer kunderna efter ombyggnaden kunna handla nybakt bröd i butiken varje morgon.

– Drömmen är att kunna erbjuda de boende i Hammarkullen en manuell delikatessdisk, men det får vänta ett litet tag, säger Charbel El-Helou.

Första veckan i maj flyttar Hammarhallen till en tillfällig byggnad ute på torgytan. Där kommer handeln att fortgå som vanligt fram till dess att de nya lokalerna invigs under hösten 2017.

För ytterligare information, kontakta:

Ulrika Evenås, fastighetsförvaltare GöteborgsLokaler. Tel. 013-335 01 26
ulrika.evenas@goteborgslokaler.se

Peter Nilsson, projektledare GöteborgsLokaler. Tel. 0761-015735
peter.nilsson@goteborgslokaler.se

Charbel El-Helou, innehavare Hammarhallen. Tel 0735-370348
hammarhallen-ab@hotmail.com

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och offentlig verksamhet. Vi förvaltar 432 000 kvm lokalyta. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg.