Kikareguiden 2014 från Gunnar Olssons Foto

Kikareguiden är tillbaka!

I guiden kan du läsa om bl.a. Stockholms Ornitologiska Förening, Svenska Sjöräddningssällskapet, fågelskådningen i Kungliga Nationalstadsparken och om olika typer av kikare.

I årets upplaga av Kikareguiden så kan du också läsa om hur man väljer kikare, något som inte alltid är självklart, samt ta del av våra bästa Digiscoping-tips (fotografering genom tubkikare).

Se bifogad och länkad PDF.

Om du vill att vi ska skicka ett fysiskt exemplar till dig så är du varmt välkommen att kontakta oss via mail på info@gofoto.se eller telefon på 08-55606050

• Bio, film, foto

• kikare
  • fotografi
  • gunnar olssons foto

Gunnar Olssons Foto grundades 1932 av fotograf Gunnar Olsson.

1940 flyttade företaget in i sina nuvarande lokaler på Hornsgatan. Huvudverksamheten på den tiden var studiofotograferingar och framkallning/kopiering av bilder. Många är de äldre söderbor som blivit förevigade hos fotografen på "Gunnar Olssons". Under 50-talet ökade försäljningen av kameror och tillbehör. Butiken blev en av landets ledande fotobutiker. Under början av 80-talet utökades sortimentet med många olika kikaremodeller, och är idag Sveriges, förmodligen Nordens största återförsäljare av kikare för alla användningsområden. Butiken ägs och drivs idag av tredje generationen Olsson, Henrik Olsson.

Våra varumärken är bl.a:
Canon, Carl Zeiss AB, Fujinon, Kowa , Leica Camera AG, Leica Sport Optics, Luna Optics, Magnipro, Manfrotto , Night Owl Optics, Nikon , Nikon Sport Optics, Olivon, Opticron, Pentax, Steiner, Steiner Optik, Swarovski, Zeiss Sport Optics, Zenith

www.gofoto.se

Henrik Olsson