Pressmeddelande -

Nu släpps ATOMS, Bonefish efterlängtade album, inspelat i Rockfield Studios och producerat av Max Lorentz!

Artrock i ett kreativt möte med Americana och därtill ett eko från 80-talets New wave-era. Med sitt egensinniga sound och låtar med flertydiga texter bjuder Bonefish ATOMS på en genuin lyssningsupplevelse! Ny släppts albumet, både som digital och fysisk (CD och vinyl) utgåva.

Lyssna på "Fallen in Love"

ATOMS består av 11 spår, en unik mix av låtar som ibland refererar till föregångare som Talking Heads och Television ibland till en engelsk, poppigare tradition. Ljudbilden är skapad kring låtskrivaren och gitarristen Bie Karlssons (ex. Docenterna m.fl) melodiösa alster och mästerligt sammanvävt till en helhet av producenten Max Lorentz.

Bie Karlssons genomtänkta och nästan lyriska texter sätter en stor prägel på låtarna på ATOMS. Bie har skrivit 10 av 11 spår på albumet.

- För mig är texten låtens själ, det som är stommen till allt annat. Texten kan föda en melodi eller tvärtom men utan en fungerande text har man helt enkelt ingen låt enligt min mening, säger Bie.

Titelspåret ATOMS

”Looking at the atoms; Looking for the core; Looking in the arrows; A neutron less or More
Finding the South; And finding the Wall; I still miss the place; I first heard your call
Coming a free boy; And leaving i chains; Feel the hot blood; Pump in my veins
Looking at the atoms; Dying for a half. Who needs any atoms? This thought made you laugh.
I need the days; When not feeling bad; I look at the stars; They never look sad.
Looking in atoms; Good for a few; But all what matters; Is being with you”

Lyssna på "Atoms"

ATOMS är inspelad på legendariska Rockfield Studios i Monmounth, Wales, där bland många, många andra Queen, Pixies och Robert Plant skapat odödliga inspelningar.

I samband med releasen av ATOMS gör Bonefish ett antal spelningar i Sverige under hösten och till våren 2018 planeras en mindre turné i Tyskland.

ATOMS ges ut av S-Rock Music Production/Fishbone Music och distribueras av Border Music

Albumet på Spotify

Köp ATOMS på iTunes

..........................................................................................

Om Bonefish

Bie Karlsson (Sång, Gitarr) har under mer än 20 år spelat in album och turnerat med band som T-Shirts, Giant Steppers och Docenterna samt arbetat med producenter som Dennis ”Blackbeard” Bovell (UK), Anders ”Henkan” Henriksson och Michael Ilbert.

Matte Norberg (Gitarr), Rasmus Rasmusson (Trummor) och Anders ”Nylle” Thoor (Bas, Sång). Alla med lång erfarenhet av att turnera och spela på den lokala svenska musikscenen.

Max Lorentz vars långa och omfattande gärning som producent och musiker innefattar samarbeten med världsnamn som Mikael Rickfors och Agnetha Fältskog; en mängd svenska artister, bl.a Kaipa da Capo, Mats Ronander med flera. Max är också aktuell med ett album med nyligen bortgångna Janne "Loffe" Carlsson.

Utgivning och turné

2013 släpptes Bonefish självbetitlade debut på eget bolag som följdes av en turné med spelningar bl.a. i Storbritannien och Belgien. 2014 kom uppföljaren ”Time to Market” och 2015 släpptes singeln ”Jimmy!”