Swingers Club är den nya dejtingappen för golfare

Swingers Club - den nya datingappen för golfare

En färsk studie visar att golfare som är i en relation med en annan golfare har mycket större chans till en livslång relation. Med detta faktum som grund har Golfhäftet utvecklat en ny datingapp – enkom för golfare.

Att vara tillsammans med en golfare – om man inte själv golfar – är inte alltid en hit. Och vice versa, när ens partner inte delar ens största intresse kan det bli gnissel i relationen när det ska spelas långa rundor på de vackraste sommardagarna. Att golfare trivs bäst med golfare förvånar nog inte många. Med detta i åtanke har Golfhäftet, Europas största förmånskort för golfare, utvecklat dejtingappen Swingers Club.

- Idén kändes klockren från start. Många av våra medlemmar använder redan Golfhäftet just för att det är socialt att spela golf och för att träffa nya spännande personer på golfbanan som de delar passionen för sporten med. Swingers Club-appen har en vass algoritm som matchar golfare baserat på deras handicap, golfbanefavoriter, spelformspreferens och flera andra parametrar, berätta Fredrik van Speijk, VD & Medgrundare.

En studie gjord på 520 golfare, varav hälften i en relation och hälften singlar, visade tydligt att golfare som dejtar eller är i en relation med golfare anser sig vara 43% lyckligare än de som inte dejtar eller är i en relation med golfare. De par där endast en är golfare upplevde i större utsträckning stress, frustration och oenighet gällande semesterplaner än de par där båda i relationen var golfare.

- Vi ser en enorm potential att bidra till lyckligare relationer som dessutom bidrar till golfens fortsatta utveckling och framfart. Golfare tenderar att föra vidare sporten till sina barn också, så detta kommer vara bra för golfens framtid även på längre sikt, berättar Fredrik van Speijk.

Appen Swingers Club lanseras den 1 april i App Store och Google Play. Den kommer både som gratisversion och premiumversion (99kr/månaden).