Årets bästa arbetsplats finns i Borås

I samband med Golvkedjans årliga föreningsstämma den 17 april delades åter igen priset för Årets bästa arbetsplats 2014-2015 ut. Priset har donerats av Sika Sverige AB och syftar till att uppmärksamma och premiera gott arbetsmiljöarbete inom Golvkedjan. Vinnaren får, utöver ära och goodwill, 50 000 kronor att använda för “arbetsmiljöfrämjande aktiviteter”.

En jury bestående av Lars-Åke Lidén, Golvkedjan AB, Hans Nyström, Sika Sverige AB och Kent Andersson, SP (Sveriges Tekniska Forskningsinstitut) utser vinnaren. I år utsåg en enhällig jury George Anderssons Golv AB i Borås till värdig vinnare.

Juryns motivering
”George Andersons Golv i Borås är en stabil och välkomnande arbetsplats. Mycket kraft läggs på personalfrågor, vilket verkligen belönas. Personalomsättning är låg och man har lätt att rekrytera duktiga medarbetare. Här vill de bästa hantverkarna jobba!”

På bildens syns från vänster: Lars-Åke Lidén, Golvkedjan AB, Erik Anderson, George Anderson Golv i Borås och Hans Nyström, Sika Sverige AB.

För mer information, kontakta Lars-Åke Lidén, VD, Golvkedjan AB. lars-ake.liden@golvkedjan.se eller 070-816 64 67

• badrumsrenovering
  • golvrenovering
  • george andersons golv
  • golventreprenad
  • golv
  • årets bästa arbetsplats
  • tjänsteföretag
  • sp
  • sika sverige ab
  • renovering
  • plattsättning
  • casco schönox
  • badrum

Golvkedjan AB ägs av golv- och plattsättningsföretag över hela landet och samarbetar med branschens bästa materialleverantörer. Vi tar ansvar för hela processen, från produktval och installation till trygghet och garanti under hela materialets livslängd.

Christoffer Eriksson

Presskontakt Marknadskoordinator Digital marknadsföring, sociala media 0760-555 062