Coach of the Year Award 2016

ATP och tennistränare på ATP- touren har röstat fram fem coacher till Coach of the Year Award 2016. Svenska Good to Great Tennis Academy har två tränare nominerade, Magnus Norman och Mikael Tillström.

Coach of the Year kommer att röstas fram och presenteras vid ATP Finals i London.

“År 2016 har varit ett bra år för Stan Wawrinka med vinsten i US Open som höjdpunkten, Stan har ett bra team runt omkring sig och jag är glad att vara en del av det.” Säger Magnus Norman, coach till Stan Wawrinka.

“Gael Monfils var rankad som nummer 24 vid årets start och hade som mål att kvalificera sig till ATP Finals där de 8 högst rankade tennisspelarna gör upp om ATP Finals titeln i London. Gael Monfils har nu sin högsta ranking i karriären som nummer 7 och vi siktar på att avsluta året bra.” Säger Mikael Tillström, coach till Gael Monfils.

Coach of the Year nominerade:

-Ivan Lendl (Andy Murray)

-Magnus Norman (Stan Wawrinka)

-Emmanuel Planque (Lucas Pouille)

-Gunter Bresnik (Dominic Thiem)

-Mikael Tillström (Gael Monfils)

För mer information, vänligen kontakta:

Nicklas Kulti, Partner Good to Great

Telefon +46 70 871 04 22

Email: nicklas@goodtogreatworld.com

• good to great tennis academy

Good to Great World AB är ett oberoende företag som arbetar med utveckling av tennisspelare. Good to Great har påbörjat byggnationen av Catella Arena som kommer att stå klart i slutet av 2017, för utveckling av tennisspelare och kommer tills det fysiska centret står klart, hjälpa klubbar, förbund och privatpersoner med sin tennissatsning utifrån en mobil akademi.

www.goodtogreatworld.com

Magnus Norman

Presskontakt Partner Sport

Nicklas Kulti