Good to Great Tennis Academy anställer VD

Mikael Stripple tillträder som VD för Good to Great Tennis Academy. Mikael har en bakgrund som sportchef i Svenska Tennisförbundet mellan åren 2004-2009 och han tar med sig fem års erfarenhet från ATP-touren som tränare för Thomas Enqvist och Joachim ”Pim Pim” Johansson.

Good to Great Tennis Academy står inför en viktig och expansiv fas med fortsatt utvecklingen av tennisungdomar och förbereder samtidigt verksamheten för en egen anläggning i Danderyd.

Mikael Stripple kommer närmst från Farsta TK där han varit klubbchef och byggt upp klubben de senaste åren. Mikael har en bachelors degree från Nicholls State University och har efter sin utbildning framgångsrikt coachat Thomas Enqvist både som junior och proffs ute på ATP-touren mellan åren 1998-2003, Mikael tränade även Joachim ”Pim Pim” Johansson under 2003-2004.

Under fem år (2004-2009) var Mikael Stripple Sportchef på Svenska Tennisförbundet.

- Mikael Stripple kommer bli en otrolig tillgång för Good to Great Tennis Academys hela verksamhet, både för våra ungdomar och tränare. Mikael har jobbat med junior- och seniortennis, och han har en gedigen erfarenhet om hur man effektivt strukturerar både ett förbund och en klubb. Vi är glada att rekrytera en sådan erfaren och kompetent person som Mikael Stripple i detta viktiga skede för företaget säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great Tennis Academy

- Jag brinner för svensk tennis och sympatiserar med Good to Great:s sätt att utveckla tennisspelare och individer. Jag kommer att bidra med min erfarenhet och tillsammans kommer vi att skapa en verksamhet och ett tenniscenter i världsklass, säger Mikael Stripple

Nicklas Kulti, Partner, Good to Great Tennis Academy
tel. 0708 71 04 22, nicklas@goodtogreatworld.com

Mikael Stripple
tel. 0705 77 77 81

• mikael stripple

Good to Great World AB har visionen att bygga Nordens ledande tenniscenter för utveckling av tennisspelare. På akademin går 30 unga spelare från hela landet och världen. Grundarna av Good to Great Tennis Academy är före detta tennisproffsen Magnus Norman, Nicklas Kulti och Mikael Tillström. De har alla vunnit Davis Cup för Sverige och varit rankade bland de bästa spelarna i världen.