Good to Great Tennis Academy utvecklas – och välkomnar två nya stjärncoacher

Good to Great Tennis Academy står inför en spännande framtid med att utveckla framtidens tennisspelare. Vi är stolta att presentera Joakim Nyström och Andre Rizzoli som nya coacher.

Flera nya och duktiga spelare söker sig till Good to Great Tennis Academy och vi strävar efter att ha de bästa coacherna på marknaden som kan utveckla och inspirera både spelare och befintliga tränare.

Joakim Nyström har en gedigen erfarenhet både som spelare med en bästa ATP världsranking som nr 7 och har tränat några av världens bästa tennisspelare som Thomas Enqvist, Jürgen Meltzer, JackSock och Dominic Thiem. Joakim kommer även att vara assisterande Davis Cup kapten till Svenska Davis Cup laget vid sidan av Good to Great Tennis Academy. Främst, kommer Joakim jobba med de äldre spelarna på akademin.

I takt med det italienska damtennisundret så ser vi fram emot att anställa ytterligare en italiensk tennistränare, Andre Rizzoli som kommer lägga mycket fokus på de svenska tennistjejerna.

-Joakim Nyström och Andre Rizzoli kommer med sina erfarenheter tillföra massor för att utveckla våra spelare i Good to Great Tennis Academy. De har båda olika bakgrund och kan påverka med nya positiva influenser både från världstoppen och från gräsrotsnivå, säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great Tennis Academy.

-Jag har följt Good to Great sedan starten 2011 och ser fram emot att få jobba med svensk tennis framtid. Jag tar med mig erfarenheter från utveckling och spelstrategier som jag ser fram emot att hjälpa de äldre spelarna med, säger Joakim Nyström.

-Det ska bli kul att få vara med och skapa tennishistoria tillsammans med Good to Great Tennis Academy. Italiensk damtennis har på senare år skördat många framgångar med vinst i Fed Cup och nu senast två italienskor som möttes i final i US Open. Jag tar med mig inspiration från hur Italien jobbat med tennisutveckling och försöka inspirera svensk damtennis, säger Andre Rizzoli.

• andre rizzoli
  • joakim nyström

Good to Great World AB har visionen att bygga Nordens ledande tenniscenter för utveckling av tennisspelare. På akademin går 35 unga spelare från hela landet och världen.