Good Dynamics Secure Mobility Platform integrerar med QlikView

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2014 08:00 CEST

Good Technology, ledande inom säker mobilitet, presenterar nya funktioner på Good Dynamics Secure Mobility Platform. De nya funktionerna hjälper organisationer möta ökade krav på mobilitet och tillgodoser också behovet av mobility management genom snabbare utveckling av företagsappar och en förbättrad upplevelse för slutanvändaren. En av funktionerna som integrerar med Good Dynamics Mobility Platform är svenska QlikView, en BI-lösning som förenklar hur företaget analyserar data.

QlikView tillåter användaren att fritt söka och analysera information istället för att bli hänvisad till ett begränsat innehåll i en rapport. QlikView för Good erbjuder en mobil lösning där användaren alltid har tillgång till det senaste materialet online och ett offline-mode med användarspecifik information, men på ett säkert och kontrollerat sätt.

"Mobila back-end-tjänster kommer att ha en betydande inverkan på den mobila upplevelsen av företaget. De nya funktionerna i Good Dynamics Secure Mobility Platform kan ge ett ännu bättre stöd för utvecklare och IT i sitt arbete för att skapa en bra mobil upplevelse och säker mobilitet för användarna utöver de traditionella gränserna för företaget", säger John Herrema, Senior Vice President för produkthantering på Good Technology.

Idag arbetar många organisationer över olika branscher med att omstrukturerar affärsprocesser till en "mobile first"-mentalitet, med mobila app-till-app-flöden i stället för stationära motsvarigheter. Företagen vill effektivt och brett möjliggöra mobilitet och samverkan för medarbetare, partners och kunder - snabbt, utan att behöva kompromissa med säkerhet eller användarvänlighet.

För företagskunders mobila app-utvecklare möjliggör uppdateringarna i plattformen en snabbare utvecklingsprocess av nya appar som kan använda serverbaserade tjänster och förbättra användarupplevelsen, utan komplex serverprogrammering. För IT innebär uppdateringen extra säkerhetskontroller och möjliggör utbyggnaden av mobila appar som kan hjälpa användarna att bli mer produktiva.

Om Good Technology

Good Technology är en ledande innovatör inom säkra mobilitetslösningar som gör att företag kan röra sig fritt och dynamiskt. Goods heltäckande mobilitetslösning består av en plattform för säker mobilitet, mdm och applikationer för service, samarbete och kommunikation samt ett brett tredjepartsprogram och partnernätverk som tillsammans hjälper företag att utnyttja mobilitetens fulla potential. Över 5000 organisationer i 180 länder använder lösningar från Good, varav många ledande företag inom bank och finans, försäkring, sjukvård, detaljhandel, offentlig sektor, tillverkningsindustrin och försvaret.

För mer information, besök www.good.com

Kommentarer (0)