Good Technology Mobility Index-rapport visar att app-användningen inom företag ökar snabbt

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 08:30 CET

Good Technology har sammanställt resultaten för Good Mobility Index Rapport för Q2 och Q3, 2013. Rapporten baseras på hela Good Technologys kundbas med information om produktnedladdningar och aktiveringar från över 5000 företag och organisationer.

Good rapporterar att antalet totala aktiveringar för kvartalet ökade med nästan 60 procent jämfört med samma period förra året. Detta visar att ökningen av mobilitet fortsätter att växa i ett häpnadsväckande tempo och att företag söker efter skydd för sin information, inte bara sina enheter. Enbart på Good Technologys plattform Good Dynamics finns idag över 1000 skräddarsydda appar.

Implementationen av företagsutvecklade appar, det vill säga egna appar som en organisation tar fram för sin verksamhet, ökar med 52 procent för varje kvartal. Sammantaget fann Good att antalet mobila app-aktiveringar ökade med 42 procent varje kvartal. Detta pekar på att tillväxten av företagsapparna som utvecklats av apputvecklare och av företag är på samma nivå.

iOS fortsätter leda i antal aktiveringar, men tappar 3 procent under Q3 till 72 procent. Android ökar i antalet aktiveringar med 30 procent och 27 procent av den totala aktiveringen i Q2 och Q3.

Utöver detta framkom att:

• Plattor är den mest populära enheten för app-användning, med 81 procent av aktiveringarna i Q3 på denna typ av enhet.

• Appar för dokumentredigering framstår som den enskilt största kommersiella appen, med 56 procent av alla aktiveringar.

• Android-telefoner står för den största ökningen av aktiveringar med totalt 27 procent i Q3, från 21 procent i Q1 2013.

• Tillverkningsindustrin visar på en enorm tillväxt för varje kvartal med 32 procent ökning av andelen iPad-aktiveringar.

Se den fullständiga rapporten i bifogad PDF.

Om Good Mobility Index Report

De fler än 5000 kunder representerade i denna rapport inkluderar ledande företag inom: finansiella tjänster, hälsovård, tillverkning, elbolag, myndigheter och teknologi. Detta innebär att rapporten utgör en tämligen trovärdig indikator på vissa trender.

De mått som nämns i denna rapport genereras direkt från Goods interna data som aggregerats från alla enheter som aktiveras över Goods världsomspännande kundbas.

Om Good Technology

Good Technology är en ledande innovatör inom säkra mobilitetslösningar som gör företag röra sig fritt och dynamiskt. Goods heltäckande lösning består av en plattform för säker mobil användning, en portfölj av applikationer för samarbete och kommunikation samt ett brett tredjepartsprogram och partnernätverk som tillsammans hjälper företag att utnyttja mobilitetens fulla potential. Över 5000 organisationer i 130 länder använder lösningar från Good, varav många ledande företag inom bank och finans, försäkring, sjukvård, detaljhandel, offentlig sektor och försvaret.

För mer information, besök www.good.com

Kommentarer (0)