Guld och silver till Dunlop Trailsmart i två däcktester

Guld och silver till Dunlop Trailsmart i två däcktester

Dunlop Trailsmart bland de bästa i äventyrsdäcktester

Dunlop, känt för sina högpresterande motorcykeldäck, meddelar att Dunlop Trailsmart, som lanserades i april i år, kom på första och andra plats i två separata äventyrsdäcktester av den specialinriktade tyska motorcykeltidningen Motorrad. Resultaten, som publicerades i slutet av juni och början på juli, bekräftar Dunlops engagemang för prestanda, och ett däck med enastående bromsförmåga i vått och torrt samt en design med längre livslängd.

I Motorrads första däcktest jämfördes onroad- och offroadegenskaperna hos fem olika typer av däck[1], vilka testades på en BMW R 1200 GS[2]. I det här testet placerade sig Dunlop Trailsmart i toppen och fick en rekommendation (utmärkelsen Motorrad Kauftip) för onroadanvändning, tack vare dess ”perfekta återkoppling och breda greppgräns på landsvägar”[3] samt självsäkerheten det ger på våta vägar. I sin sammanfattning hyllades Trailsmart av Motorrad som ”det bästa valet för vardaglig GS-användning”. I Motorrads andra däcktest ställdes Dunlop Trailsmart gentemot fyra konkurrenter och kom på andra plats[4]. Det prisades för sina sportiga egenskaper på småvägar och dess solida grepp på vått väglag[5].

”Vi är mycket nöjda över att Dunlop Trailsmart står sig så bra mot konkurrenterna under dess första säsong”, säger Andy Marfleet, Moto Marketing Manager för Dunlop. ”Vi strävar efter att ta fram däck som passar våra kunders fartfyllda liv och som presterar bra under en mängd olika vägförhållanden. Vi är stolta över att dessa däck speglar det engagemanget, och att däcket fortsätter att uppmärksammas för dess allsidiga egenskaper sedan lanseringen”.

[1]Motorrad nr 14/2015; konkurrenter: Continental TKC 70, Continental TKC 80, Metzeler Karoo 3, Michelin Pilot Road 4 Trail

[2]Dunlop Trailsmart passar de flesta äventyrsmotorcyklar från framstående tillverkare, inklusive olje- och vattenkylda BMW R1200 GS-versioner

[3]Motorrad nr 14/2015; konkurrenter: Continental TKC 70, Continental TKC 80, Metzeler Karoo 3, Michelin Pilot Road 4 Trail

”Der TrailSmart zeigt sich auf Landstraßen wie geschaffen für die GS. Der Dunlop fährt sich nicht nur handlich und neutral, sondern glänzt auch mit perfekter RÛckmeldung und breitem Grenzbereich”.

[4]Motorrad nr 13/2015; konkurrenter: Continental Trail Attack 2, Metzeler Tourance Next, Michelin Anakee III, Pirelli Scorpion Trail II

[5]Motorrad nr 13/2015; konkurrenter: Continental Trail Attack 2, Metzeler Tourance Next, Michelin Anakee III, Pirelli Scorpion Trail II ”Auf Landstraßen überzeugen die sportlichen Qualitäten des TrailSmart, bei Regen sein starker Grip”