Goodyear rekommenderas* i mer än 80 procent av tidskrifternas däcktest

Goodyear rekommenderas* i mer än 80 procent av tidskrifternas däcktest

Under de senaste fem åren har Goodyear rekommenderats* i över 80 procent av de däcktester som genomförts av tidskrifter och magasin i Europa.

I 208 däcktester som genomförts av 37 ansedda motortidskrifter i Europa – däribland Teknikens Värld, ADAC, Vi Bilägare, Auto Bild, Tuulilasi, Auto Motor & Sport (AMS, Sverige & Norge), Auto Bild Allrad och Auto Moto – har Goodyears däck rekommenderats* i mer än 80 procent av testerna under de senaste fem åren. Goodyear kom på förstaplats i 43 av dessa tester.

Varje gång ett nytt däck designas och utvecklas hos Goodyear provas det av ingenjörer som testar det utifrån fler än 50 prestandakriterier innan det går i produktion. Syftet är att säkerställa att varje nytt Goodyear-däck uppfyller de högsta kraven och slutligen leder till bättre körupplevelser.

”Vi är mycket stolta över att tillkännage denna bedrift. Det visar återigen på Goodyears åtagande att kontinuerligt leverera enastående prestanda när det gäller produktkvalitet och innovation”, säger Martijn De Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA.

*Baserat på 208 tidningstester sedan 2013, genomförda av 37 oberoende motortidskrifter i Europa. Enbart tester som Goodyear har deltagit i är medräknade. Du hittar mer information på https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-80-claim.html. Termen ”rekommenderad” baseras på de enskilda rankningssystemen i de olika tidningspublikationerna och definieras som tester där däck från Goodyear har tilldelats antingen rankningar mellan 1–3 eller omnämnts som ”starkt rekommenderade”, ”rekommenderade”, ”mycket bra”, ”bra”, ”exemplariska” eller ”tillfredsställande”.

Rekommendationen refererar till Goodyears varumärke gentemot konsumenterna som helhet och omfattar segmenten sommar, vinter och året runt.