Välkommen till Dunlop på MC-mässan 2017 – monter A33:19

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2017 08:46 CET

Dunlops monter A33:19
  • Presentation av vårt nya väggodkända GP Racer D212 designat för bandagar och clubracing
  • Presentation av vårt nya hypersportdäck SportSmart2Max– med perfekt kombination av vinnande endurance racing-teknologi och vägprestanda
  • Hälsa på våra oss och våra partners

Dunlop medverkar på MC-mässan 2017 på Stockholmsmässan. Här ställer vi bland annat ut våra nya tillskott GP Racer D212 och SportSmart2 Max. Med oss i montern har vi våra partners Västerås däck, ny servicepartner för våra motorsportdäck, samt den framgångsrika roadracingföraren Filip Backlund.

Varmt välkomna till oss i monter A33:19.

Mässans öppettider 26-29 januari:

Torsdag 10-20
Fredag 10-20
Lördag 09-19
Söndag 10-17

Goodyear Dunlop Nordic är en affärsenhet för åtta länder i Norden och Baltikum, med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten har ca 150 anställda och genomför delar av produkttesterna i norra Finland och Sverige. Goodyear Dunlop Nordic innefattar varumärkena Goodyear -  ett av världens största däckföretag med omkring 66 000 anställda och tillverkar sina produkter i mer än 49fabriker i 20 länder över hela världen, Dunlop - en av världens ledande tillverkare av hög- och ultrahögprestandadäck med en imponerande framgångshistoria inom motorsport. Dunlops omfattande tävlingsverksamhet har lett till nyskapande däckteknologier för vardagsbilisten. Även varumärkena Fulda, Sava, Kelly och Debica ingår i Goodyear Dunlop Nordics produktportfölj.

För ytterligare information om Goodyear, besök www.goodyear.se For mer information om Dunlop, se www.dunlop-tires.se eller www.dunlopmotorcycle.eu

.

Kommentarer (0)