Googol stärker innovationsteamet med Talent Management

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2017 09:00 CET

Bisse Frid

Googol växer och stärker teamet med Bisse Frid som har bred och gedigen erfarenhet inom Talent Management.

“Vi är mycket glada över att välkomna Bisse Frid som Googolian. Hon kommer att förstärka vårt team genom att tillföra erfarenhet och praktisk kunskap om hur man rekryterar och behåller de bästa talangerna, samt hur man kan öka inlärning och motivation i organisationer” säger Jan Sandqvist, VD och partner på Googol.

Bisse Frid har arbetat med Talent Management och ledarskap på koncernnivå inom flera internationella storföretag i många år. Sedan 2012 han hon arbetat med dessa frågor som konsult.

”Det är människor som skapar resultaten. Man måste säkra att människorna har rätt förutsättningar för att innovation ska ske.” säger Bisse och fortsätter att ”Det är viktigt att jobba med detta så att strategin för innovation ska lyckas.”

Googol hjälper företag och organisationer att utveckla sin styrkeposition och långsiktiga tillväxt genom ökad innovationsförmåga och framdrift av innovationsprojekt. Med ett starkt fokus på att utveckla portföljmetodik för innovationsarbetet, åstadkommer man förbättrad strategisk position.

För mer information om Bisse Frid och Googol, vänligen se www.googol.se

We are The Opportunity Company.

Googol makes Innovation support your business objectives. We deliver this through Corporate Venturing and Innovation Management. Our work results in increased stakeholder value and Innovation Capabilities. We find ways to commercialize hidden and dormant opportunities, incorporating high performing creativity and excellence in execution combined with our industrial and entrepreneurial experiences. Our culture is characterized by our engagements to create Inclusive Innovation with social impact. In 2008 Googol initiated the network Innovation Pioneers.

Kommentarer (0)