Paneldebatt om affärsinnovation

Dariush Ghatan deltar den 12 juni i en paneldebatt om affärsinnovation.
Panelen består förutom Dariush Ghatan av erfarna styrelseproffs och innovationsledare.

”Det har sagt om oss på Googol, att vi låst upp innovationens svarta låda, för styrelser. När vi nu etablerar en utbildningsserie för styrelsemedlemmar är detta ett mycket intressant tillfälle att diskutera innovation ur ett styrelseperspektiv, säger Dariush Ghatan, grundare av Googol.

Googol driver bland annat Googol Innovation Academy och inom ramen för denna verksamhet kommer man att genomföra utbildningsserien. Serien innehåller tre avsnitt, och lägger grunden för ett aktivt utvecklande av ett företags innovationsförmåga på styrelsenivå. Utbildningen lanseras direkt efter sommaren i samarbete med partners.

”Styrelser och aktieägare måste gemensamt skapa och sätta grunderna för rätt ledarskap, för att innovation skall komma till stånd. Att balansera tidshorisonten man arbetar från, med de krav som ställs på riskkontroll är ett måste. Ett medvetet innovationsarbete är första steget att forma detta. Det kan handla om att driva de disruptiva frågorna och att inte fastna i produkt- och teknikdiskussion. Man måste våga utmana sin affärsmodell och skapa en två hänt organisation, det leder till bättre företag”, fortsätter Dariush Ghatan.

We are The Opportunity Company.

We focus on Corporate Venturing and Innovation Management. Our work result in increased stakeholder value and innovation capabilities, as well as solutions to social challenges. We find ways to commercialize hidden and dormant opportunities, incorporating high performing creativity and excellence in execution with our industrial and entrepreneurial experiences. Our work is characterized by our engagements to create inclusive innovation. In 2008 Googol initiated the network Innovation Pioneers. Yeah baby!