Njut av våren! Världens första anti-allergi torktumlare från Gorenje

Våren har äntligen kommit, men tyvärr även pollensäsongen. Om man har pollenallergi är det en dålig idé att torka kläder utomhus under denna period, då pollen kommer att sätta sig i kläderna och på så sätt komma in i bostaden. Torka istället kläderna i en torktumlare.

Inte nog med att du undviker ökad luftfuktighet inomhus, vilket kan medföra mögel och dammkvalster, utan du kan även uppnå en anti-allergisk effekt genom torkning av dina kläder i den nya Gorenje torktumlaren. Man skulle kunna tro att kläderna var rena efter att ha tvättats i tvättmaskin, men det kan vara svårt att bli av allergener, såsom pollen och damm. I Gorenje´s torktumlare elimineras ca. 95% av de allergener, som fortfarande finns i kläderna efter tvätt. Den unika antiallergiska effekten uppstår när torktumlaren joniserar luften i maskinen, vilket rengör och avlägsnar partiklar. En perfekt torktumlare för dig som vill eliminera allergener i kläder som inte kan tvättas eller kläder som inte används så ofta. Förutom den anti-allergiska effekten gör joniseringen också plaggen mjuk och släta och eliminerar dålig lukt. I kombination med ett effektivt filter som fångar upp även de minsta partiklar, kan du lugnt gå våren i möte i fräscha, rena kläder.

www.gorenje.se

• pollen