Gorenje Classico Collection för dem med passion för matlagning

Ett bra kök är det bästa receptet för ett rikt och passionerat liv. Gorenje Classico Collection´s starka design förkroppsligar tidlös estetik med väl utvalda, äkta material, mjuka linjer och inspirerande detaljer. Kollektionen har en tydlig referens till tidigare århundradens konstnärliga stil. Moderna material och avancerad teknik som ser till att produkterna glänser både i modern och i traditionell miljö. Ett perfekt val för alla med passion för unik, personlig vintage och för varma minnen från tidigare högtider. Och framför allt –med passion för matlagning!

Vitvaror till köket från Gorenje Classico Collection är en nostalgisk fusion av dåtid och nutid, en blandning av klassisk estetik och det moderna. Kollektionen består av produkter med unik och samtidigt enhetlig design: en ugn, en gashäll och en keramisk häll, en fristående spis på 60 cm och en köksfläkt. Alla finns i elfenben eller matt svart. Förutom en rik och dynamisk design delar de några visuella element som handtag, knoppar, elektronisk timer och klocka med klassisk analog design.

Moderna ugnar med en klassisk touch

Ugnarna har mycket välsmakande historier att dela med dig och dem du väljer att dela din matlagningskonst med. De mjuka linjerna på Gorenje Classico Collection´s ugnar  sträcker sig sömlöst från dörren till ugnsutrymmet, och dörrens relief och form påminner om traditionella rundade ugnar. Ugnarnas perfekta uttryck avrundas med de karakteristiska reglagen, reliefhandtaget med patinerad guldfinish och den elektroniska timern i klassisk design. Ugnen kan skryta med den unika HomeMADE™ bakningstekniken för perfekta bakningsresultat och uppfyller de strängaste krav på ergonomisk användning och energiförbrukning, då de ligger i energiklass A-20%.

Spisar för överlägsen matlagning

Spisar på 60 cm, traditionellt pålitliga vid dina äventyr i köket, har också den effektiva och innovativa  HomeMADE™ ugnstekniken som garanterar perfekt bakningsresultat varje gång. Apparaterna är mycket enkla att hantera och styra tack vare klassisk design på knoppar och klocka, och det speciella handtaget har en form som är enkel att greppa.

Hällar som väcker din passion för matlagning

Gashällar och keramiska hällar i hög kvalitet med sofistikerad design gör att du enkelt kan välja den som passar dina vanor och förväntningar bäst, liksom dina åsikter när det gäller hem och inredning. Gashällen imponerar med brännare i speciell diamantform och originalgaller i gjutjärn. De som gillar det asiatiska köket kommer att uppskatta den särskilda wokbrännaren med en treringsflamma som är mycket energieffektiv. De retro-inspirerade knopparna är inspirerade av gamla keramiska knoppar men ger enkel och bekväm styrning. De glaskeramiska hällarna är avrundade med en klassisk kant i matchande färg.

En köksfläkt för att smycka och fräscha upp ditt kök

Och till sist, i ett modernt, öppet kök är förstås köksfläkten ett centralt element som gör rummet fräscht och modernt. Minimalistisk karaktär med mjuka linjer och detaljer i samma färg som gammal koppar genomsyrar designen hos alla produkter i Gorenje Classico Collection, och köksfläkten kommer att förhöja atmosfären i köket.

www.gorenje.se