Red Dot Award för överlägsen design till Gorenje

Gorenjes team med designers grundade sitt arbete på användarnas synpunkter när de tog fram de senaste tvättmaskinerna och torktumlarna som imponerade på juryn för Red Dot Award.

Den vinnande kombinationen av intern och extern produktdesign och det toppmoderna och intuitiva användargränssnittet i tvättmaskinerna och torktumlarna i WaveActive-serien är ännu ett steg i Gorenjes mål att skapa förenklingar i livet. Detta är tydligt i en rad nya tvättfunktioner, som t.ex. de automatiska tvättprogrammen med joner (AutoWash), funktioner som avgör optimal mängd tvättmedel (DoseAid) och den otroligt imponerande torkningseffekten med joner som tränger in i tyget för att eliminera allergener (IonTech). Ånga som tillsätts i slutet av torkningscykeln gör att tvätten blir ännu fräschare och slätare på ett naturligt sätt (SteamTech). En enda knapptryckning är allt som krävs för att välja rätt program med tvättmaskinens eller torktumlarens intuitiva gränssnitt.

Flaggskeppet för Gorenjes nya maskiner är dock den innovativa och unika vågdesignen på trumman som gör att även de känsligaste plaggen kan tvättas och torkas på ett otroligt skonsamt sätt. Den teknologiska kärnan i Gorenjes WaveActive-maskiner är den energisnåla invertermotorn i tvättmaskinerna och värmepumpen i torktumlaren – tillsammans med det förbättrade och stabilare höljet – som gör maskinerna både tystare och robustare under drift.

• Gastronomi

• hushållsmaskin
  • hushållsmaskiner
  • kök
  • torktumlar
  • tvättmaskiner

Sedan det danska dot terbolagets huvudkontor öppnades i Köpenhamn 1976 har Gorenje Group Nordic växt till ett multinationellt företag med ansvar för samtliga nordiska och baltiska länder. Gorenje Group Nordic erbjuder följande 3 vitvarumärken: Gorenje, Asko och Upo, och är med en bred och högkvalificerad distribution verksam i åtta länder. Gorenje Group Nordics mål är att förenkla kundernas vardag genom att tillhandahålla ett brett utbud av innovativa, designinriktade produkter och tjänster i olika segment och prisnivåer.