​Green Day och Rancid flyttar till Scandinavium

Konserten med Green Day och Rancid den 21 juni fyttar från Slottsskogsvallen till Scandinavium.

– Det är alltid roligt att kunna presentera en ny konsert i klassiska Scandinavium. Green Day gjorde en fantastisk spelning på Ullevi 2010 inför nästan 30 000 fans så det ska bli spännande att se dem i en lite intimare miljö, säger Lotta Nibell som är vd på Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag Got Event.

Du som redan köpt biljett till Slottsskogsvallen kommer inom kort att kontaktas av biljettombud för byte av biljetter.

Green Day + Support
Onsdagen den 21 juni kl. 18.00.

Biljetterna släpps måndagen den 20 februari kl. 12.00.

Biljetterna kostar mellan 695 - 795 kronor (inklusive serviceavgift).

För mer information vänligen kontakta:

Lotta Nibell, vd Got Event

Mikael Persson, PR- och informationsansvarig Got Event
031-368 43 02, 070 -761 18 89

Så här skriver arrangören Maloney Concerts:

Konserten med Green Day och Rancid den 21 juni flyttar in från Slottsskogsvallen till Scandinavium!

I samråd med artisternas representanter har detta beslut tagits då Green Day vill framföra ett set på cirka 2,5 timmar. Eftersom detta arrangemang kommer att innefatta totalt tre band, hinner inte alla genomföra sina spelningar innan det måste vara tyst enligt myndigheternas regler för utomhuskonserter.

Nu kan publiken istället se fram mot en intimare kväll med några av punkrockens absolut största i Göteborgs eget Colosseum.

Green Day besökte nyligen Sverige, en utsåld spelning på Malmö Arena och ett packat Globen i Stockholm. Recensionerna talade om hyperenergisk partymaskin, obeveklig publikkontakt och en scenshow som inte gick av för hackor.

Även Rancid har ett rykte om sig att vara ett lysande liveband med gott om överskottsenergi på scen. Allt som allt bäddar detta för en outplånlig upplevelse i Scandinavium i sommar. Det är helt enkelt extra allt och det är då live är som bäst!

Samtliga biljettköpare kommer att kontaktas av biljettombud för byte av biljetter.