​Succén “Champions of Rock” tillbaka i Scandinavium

Den älskade hyllningskonserten till Queen med supertrion Peter Johansson, Ola Salo och Jenna Lee-James kommer till Göteborg och Scandinavium den 17 november nästa år. Biljetterna släpps imorgon, onsdag 21 december, kl. 10.00.

Lotta Nibell är vd på Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag Got Event som bl.a. driver Scandinavium:

– Nu får alla rockfantaster möjligheten att drömma sig tillbaka tillsammans med ikonen Freddie Mercury och det banbrytande bandet Queens fantastiska musik. En härlig blandning av minnen, musik och magiska tider.

Evenemangen inte bara magiska ögonblick för besökaren – även stort värde för Göteborg!
Evenemangen på Got Events arenor bidrar inte enbart till att göra Göteborg till en attraktiv stad att bo, verka och vistas i. De har också en betydande positiv effekt på turistnäringen i hela västra Sverige.

En fullsatt konsert/evenemang på Scandinavium omsätter mellan 10 - 20 miljoner kronor i så kallat turistekonomiskt värde. Det betyder att de besökare som kommit till Göteborg just på grund av evenemanget spenderar så mycket pengar på bland annat boende, mat och shopping.
Totalt genererar alla våra evenemang någonstans mellan 800 miljoner kronor till 1 miljard kronor i turistekonomiskt värde. Varje år.

För mer information vänligen kontakta:

Lotta Nibell, vd Got Event

Mikael Persson, PR- och informationsansvarig Got Event
031-368 43 02, 070 -761 18 89

Så här skriver arrangören Live Nation i sitt pressmeddelande:

Succén “Champions of Rock” tillbaka i höst

Super-trion Peter Johansson, Ola Salo och Jenna Lee-James hyllar Queen!

Artisten och Queen-älskaren Peter Johansson åker på ny arenaturné med hyllade ”Champions of Rock”. Precis som senast har Peter med sig sin stjärnkollega från West End, Jenna Lee-James. Vi kan också meddela att ingen mindre än Ola Salo också kommer att vara med på turnén! Peter Johansson och Ola Salo skapade magisk dynamik tillsammans som Judas och Jesus i ”Jesus Christ Superstar” som sågs av över 100 000 under turnén 2014. Det blir alltså en super-trio som tar sig an Queens storslagna låtar under en rikstäckande arenaturné till hösten.

Biljetterna släpps imorgon, onsdag 21 dec, kl 10.00 via LiveNation.se.

Arenaturnén ”Champions of Rock” är en uppföljning av två tidigare turnéer under samma namn 2010, 2012 och 2015. Senaste turnén gjorde succé och slog publikrekord i flera av arenorna som turnén besökte. Det är med andra ord en minst sagt älskad hyllningskonsert till Queen som åker ut på turné hösten 2017.

PETER JOHANSSON kan beskrivas med många olika epitet: rocksångare, gitarrist, musikalartist och Queentolkare. Känd från ”Champions of Rock”, ”Rock of Ages”, ”Jersey Boys”, ”Rhapsody In Rock”, ”Jesus Christ Superstar” och ”Rock of 80´s”. I West End gjorde Peter 800 föreställningar som Galileo i musikalen ”We Will Rock You”.

OLA SALO fick sitt stora genombrott som sångare och frontfigur i The Ark, ett av Sveriges största band genom tiderna. Sedan bandet valde att avsluta sin 20 år långa karriär 2011 har Ola både kickat igång en framgångsrik solokarriär, hyllats i ”Så Mycket Bättre” och gjort succé som Jesus i hans egna översättning och tolkning av den klassiska musikalen ”Jesus Christ Superstar” och med ”Hedwig And The Angry Inch” på Göta Lejon.

JENNA LEE-JAMES meritlista som musikalartist och sångerska är minst sagt imponerande. Hon har spelat alla kvinnliga huvudroller i ”We Will Rock You” sedan Queenmusikalen sattes upp första gången i London. Några av hennes övriga roller på musikalscenen är The Narrator i ”Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat”, June Child i ”20th Century Boy” och Becky McDonald i ”Street of Dreams – The Coronation Street years”.

7.10 Norrköping, Himmelstalundshallen
13.10 Karlstad, Löfbergs Arena
14.10 Västerås, ABB Arena Syd
20.10 Skellefteå, Skellefteå Kraft Arena
21.10 Örnsköldsvik, Fjällräven Center
27.10 Helsingborg, Helsingborg Arena
28.10 Stockholm, Ericsson Globe
3.11 Karlskrona, ABB Arena
4.11 Linköping, SAAB Arena
11.11 Växjö, Vida Arena
17.11 Göteborg, Scandinavium
18.11 Malmö, Malmö Arena

Biljetter
Biljetterna släpps imorgon, den 21 december, via LiveNation.se.

Live Nation: Kim Halling,
Kim.Halling@LiveNation.se