Dubbelt så stor bildyta i Scandinaviums nya LED-mediakub

Den nästan 60 kvadratmeter stora och 7 sju ton tunga LED-kuben hänger nu i Scandinaviums tak och inväntar premiärmatchen på torsdag när Frölunda tar emot HV71.

– Det blir ett jättelyft för publiken i Scandinavium. Den nya mediakuben saknar onödiga kanter och får därför en dubbelt så stor bildyta. Dessutom gör den senaste tekniken att bildkvalitén blir avsevärt mycket bättre. Vi är stolta och glada över att ge publiken en betydligt bättre helhetsupplevelse, säger Got Events vd Lotta Nibell.

Den stora skillnaden jämfört med tidigare mediakub är hela kuben nu består av LED-skärmar. Avsaknaden av kanter gör att bildytan blir nästan dubbelt så stor jämfört med den förra kuben trots samma yttermått. De fyra långsidorna är också betydligt större, hela 11,5 kvadratmeter jämfört med tidigare 7 kvadratmeter.

Den nya mediakuben är en investering på drygt 3,6 miljoner kronor.

För mer information vänligen kontakta:
Lotta Nibell, vd Got Event, 031-368 43 70
Daniel Jacobsen, arenaingenjör Got Event, 031 - 368 45 51