Nu förstärker vi evenemangsstaden Göteborg!

Idag blev det klart att Anders Albertsson blir ny evenemangschef på Göteborgs evenemangs- och arenabolag Got Event.

Got Event är en central aktör i evenemangsstaden Göteborg och driver idag tio arenor i staden. Drygt 400 evenemang genomförs varje år med närmare två miljoner besökare. Vår verksamhet har också en stor ekonomisk betydelse för stadens hotell, restauranger och handel. Samtidigt ökar hela tiden konkurrensen om de attraktiva evenemangen.

Som ett sätt att möta denna utmaning har vi valt att formera oss utifrån ett ökat fokus på affärs- och kundnytta. Nu förstärker vi vår nya Evenemangsavdelning.

- Vi är väldigt glada att presentera Anders Albertsson som ansvarig för den nya avdelningen, säger vd Lotta Nibell. Tillsammans med kollegorna blir Anders uppdrag att vårda våra viktiga evenemangspartners och tillsammans utveckla fler evenemang och upplevelser. Vi vill också utveckla en mix av upplevelser för göteborgare och besökare och inte minst flytta fram Göteborgs position som stad.

Anders Albertsson är 49 år och har en gedigen erfarenhet av evenemang på högsta internationella nivå och ett stort kontaktnät inom både idrotts- och musikvärlden. Närmast kommer han från Svenska Friidrottsförbundet där han under drygt tre år arbetat som generalsekreterare.

Anders har sedan tidigare en nära koppling till evenemang och staden Göteborg, bland annat jobbade han som arenachef på Ullevi under flera år.

– Det känns jättekul att återvända till västkusten. Got Event är hemma för mig, det är där det händer, det är där det finns action och inte minst engagerade medarbetare, säger Anders Albertsson.