Ullevi Arena Challenge intar Ullevi i november

Den 19 november genomförs det första Obstacle Course Race (OCR) på Ullevi i Göteborg – ”Ullevi Arena Challenge”. Tillsammans med ÖIS fotboll satsar Got Event nu stort på att skapa en av de största och mest attraktiva OCR-tävlingarna i Sverige. Anmälan öppnar idag och de första 200 deltagarna betalar endast 495 kronor i anmälningsavgift!

Lotta Nibell, vd på Göteborgs evenemangs- och arenabolag Got Event:

– Ullevi är en fantastisk arena som vi vill ska bli mer levande året runt. Genom Ullevi Arena Challenge får vi ett nytt spännande koncept inom en växande sport och där det bjuds på överraskningar för både deltagare och publik. Tillsammans med ÖIS fotboll är vår ambition att tävlingen ska växa och bli ett av Göteborgs årligen återkommande evenemang som roar både göteborgare och tillresta varje november.

Ullevi Arena Challenge ingår som en fristående deltävling i ”OCR Golden Trophy” som arrangeras av Military Fitness. Det är en av norra Europas absolut tuffaste hinderbanetävlingar och består av sex fristående deltävlingar som genomförs under 8 månader. Sista deltävlingen arrangeras alltså på Ullevi den 19 november.

Pierre Edström, klubbdirektör i ÖIS fotboll:

– Vi vill hitta nya evenemang som är förenliga med grundare Wilhelm Fribergs tankar om "men sana in corpore sano" och som betyder ungefär "en sund själ i en sund kropp". ÖIS fotbolls styrka är idrott och vi kan det här med friskvård och träning. Got Event är en bra och trygg partner som har bred erfarenhet inom arenaevenemang och tillsammans tror vi att det finns en stor potential att utveckla ett riktigt bra koncept runt ett OCR-lopp.

Hinderbanan utnyttjar miljön både innanför som utanför Ullevi och kommer att presenteras 1 månad innan tävlingarna. Samarbetspartnern Military Fitness har stor erfarenhet av banbyggande och har skapat både spektakulära och krävande hinder.

Fakta Ullevi Arena Challenge
Ullevi Arena Challenge är Nordens hindertästaste Obstacle Run i riktig arenamiljö med 60 spektakulära hinder på en 5 kilometer lång bana där start och målgång sker på Ullevi i Göteborg.
När: 19 november, 2016
Arrangörer: Got Event och ÖIS fotboll
Banans längd: 5.000 meter
Antal hinder: 60 stycken
Pris: Ju tidigare man anmäler sig desto billigare, 495 kr, 695 kr, 795 kr, 895 kr
Fri entré för publiken
Run for Fun-klasser för de som vill testa på OCR
OCR Golden Trophy: deltävlingar genomförs 9 april, 18 juni, 13 augusti, 17 september, 22 oktober och 19 november.
.
Vill du veta mer om evenemanget är du varmt välkommen att kontakta Lotta eller Pierre:

Lotta Nibell, vd Got Event, 070-770 00 38

Pierre Edström, klubbdirektör ÖIS fotboll, 070 – 207 83 42

Mikael Persson, PR- och informationsansvarig Got Event 031-368 43 02, 070 -761 18 89

Följ tävlingen i digitala kanaler

Webb: http://www.ulleviarenachallenge.se

Facebook: https://www.facebook.com/ulleviarenachallenge