Magnus Hollwin, AB Göta kanalbolag och Lisa Allard, Brunneby Musteri.

Brunneby Musteri - Årets Göta kanalföretag

För elfte året i rad delas priset Årets Göta kanalföretag ut. Utmärkelsen går i år till Brunneby Musteri beläget mycket vackert alldeles intill Göta Kanal.

Igår samlades företagsnätverket Officiell Partner Göta kanal på Karlsborgs Fästning för årets höstträff. Under mötet delades utmärkelsen Årets Göta kanalföretag ut. Priset uppmärksammar och belönar ett framgångsrikt företag längs Göta kanal.

Brunneby Musteri är ett litet familjeföretag med norra Europas bredaste sortiment av fina naturprodukter. I mer än 70 år har man förädlat bär och frukt på Brunneby.

Motiveringen för utmärkelsen lyder:

”Med sitt breda sortiment av fina naturprodukter och sitt fysiska läge längs kanalen lyfter de både sitt eget varumärke och bidrar till att synliggöra Göta kanal. Brunneby Musteri bidrar till att marknadsföra besöksmålet och att locka både nationella och internationella besökare till vår destination.”

–Vi är jätteglada över att ha få det här priset. Att vara en del av Göta kanal och företagsnätverket längs kanalen betyder mycket för vårt eget varumärke, säger Lisa Allard, ansvarig för marknadsföring och event på Brunneby Musteri.

–Göta kanals varumärke bygger till stor del på de entreprenörer som verkar längs kanalen och som varje dag gör sitt yttersta för att leverera en bra produkt till våra besökare. Att få utse årets Göta kanalföretag för elfte året i rad visar på det arbete vi gör för att kvalitetssäkra och skapa långsiktighet längs Göta kanal. Brunneby Musteri som i år tar hem priset är ett företag som bidrar till utvecklingen av besöksmålet och som bokstavligen är en god besöksanledning till destinationen, säger Magnus Hollwin, marknads- och kommunikationschef på AB Göta kanalbolag.

Nätverket Officiell Partner Göta kanal består av 50 företag som verkar i besöksmålet Göta kanal. Medlemmarna i nätverket samt kommunerna längs Göta kanal har kunnat nominera företag till utmärkelsen och vinnaren har röstats fram. Jury har bestått av representanter från turistnäringen i Västra Götaland och Östergötland, förra årets vinnare och en representant från Samverkan Destination Göta kanal, som är ett samverkansprojekt mellan AB Göta kanalbolag, Nätverket Officiell Partner Göta kanal, kommunerna Mariestad, Töreboda, Karlsborg, Motala, Linköping, Norrköping och Söderköping, Region Östergötland och Västra Götalandsregionen.

Tidigare vinnare

2018 Göta Kanal Charter