Kristian Anttila till Foajébaren lördag 3 december

På lördag 3 december är det åter dags för Klubb Foajén i Göteborgs Stadsteaters foajébar. Nu är det Kristian Anttila, som radat upp pophits och bland annat hyllats för sin senaste akustiska skiva, som intar klubbscenen. Kvällens DJ:s är Niki & The Dove och Pomona dream.

Klubb Foajén är Göteborgs Stadsteaters och Foajébarens nya klubbkoncept. Under ett antal lördagar hösten 2016 och våren 2017 förvandlas Foajébaren till en klubbscen med liveakter inom pop, rock, indie och hiphop, som tar plats bredvid olika DJ:s.

I över 12 år har Kristian Anttila försett oss med tonsättningar av livets skevheter med låtar som Västra Frölunda, Smutser, Vill ha dig, Magdalena (Livet före döden), Världens snuskigaste man, Hisingen-Manhattan, Paul Weller och Säg nej till mig.

I februari 2016 släppte Kristian Anttila sin första helt akustiska skiva som fick namnet Rum 4, Avd 81. Skivan blev hyllad av en enad kritikerkår och på scen fick publiken se och höra ett helt nytt uttryck. Kristian Anttila har turnerat flitigt under året och är nu tillbaka på göteborgsk mark.

Kristian Anttila på Facebook
Kristian Anttila på Spotify
Mer info här.

Klubb Foajén har öppet kl 22.00-03.00.
Kommande klubblördagar:
17 december Little children, Skator
11 februari Jennie Abrahamson
Information om ytterligare klubbkvällar under våren 2017 kommer.

Klubb Foajén tidigare i höst:
5 november Molnet, Still Parade (Berlin) och En drös poeter. DJ Klubb Norran
12 november Agent Side Grinder, Westkust. DJ HYMN.

Tel 076-843 40 12 ann.waldeborn@stadsteatern.goteborg.se

Tel 031- 708 70 11 ulrika.sonn@stadsteatern.goteborg.se