Löparkvällar som får fler att röra på sig

Löparkvällar som får fler att röra på sig

Göteborgsvarvets Löparkvällar arrangeras på 38 platser runt om i landet. Alla är välkomna att delta, oavsett nivå och mål med löpningen.

Under året arrangeras över 600 unika löparkvällar, med totalt cirka 25 000 gäster.

- Tillsammans med de föreningar vi samarbetar med runt om i landet kan vi erbjuda väldigt många människor en bra mötesplats för gemenskap och träning. Vi vill inspirera fler att röra på sig under hela året, säger Tommy Bäckström, projektledare för Göteborgsvarvet Löparkvällar.

Göteborgsvarvets Löparkvällar arrangeras i samarbete med en lokal förening på respektive ort och träningsgästerna deltar kostnadsfritt.

- Det här är en del av vårt bidrag till friidrotten och ett sätt att bidra till intresset att röra på sig i Sverige, säger Varvsgeneralen Bo Edsberger.

Höstens löparkvällar körde igång denna vecka och varje tillfälle har ett speciellt tema: löpningens grunder, teknik/löpskolning, smidighet/rörlighet, spänst/styrka, snabbdistans och distanslöpning.

Alla platser där du kan träna med Göteborgsvarvet i höst:

Angered/Göteborg, Arvika, Borlänge, Borås, Bromölla, Danderyd, Eskilstuna, Heleneholm/Malmö, Hisingen/Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Hässleholm, Jönköping, Kallebäcks Terrasser/Göteborg, Karlskrona, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Lidköping, Linköping, Lund, Lysekil, Heleneholm/Malmö, Mellerud, Mölndal, Norrköping, Nödinge, Skatås/Göteborg, Skövde, Södertälje, Trollhättan, Uddevalla, Umeå, Uppsala, Västervik, Växjö, Ystad och Örebro.

Läs mer om Göteborgsvarvet Löparkvällar

Tommy Bäckström, projektledare Göteborgsvarvet Löparkvällar, 073-944 32 62