Presskonferens inför Göteborgsvarvet

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2018 10:00 CEST

PRESSINBJUDAN

Välkommen till presskonferens inför Göteborgsvarvet!

Tid: Fredag 18 maj, kl. 17.00.

Plats: Gothia Towers, Göteborg. Lokal: R31

Medverkande: Flera av de bästa löparna kommer att finnas på plats. I samband med Göteborgsvarvet den 19 maj 2018 avgörs även Svenska Mästerskapen i halvmaraton.

Mediacenter: Besök gärna vårt mediacenter som finns i samma lokal som presskonferensen, öppet kl. 16-18 den 18 maj. Där finns möjlighet att hämta ut ackrediteringen till lördagens lopp. Under lördagen flyttas mediacentret till Slottsskogsvallens innerplan vid målet, öppet från kl.12.00. Ackreditering är ett krav för att besöka mediacentret och kan under lördagen hämtas ut i Frölundaborg.

Pressackreditering: Förfrågan om pressackreditering till Göteborgsvarvet senast 15 maj via e-post till media@goteborgsvarvet.se.

Göran Byhlin, pressansvarig 070-559 02 37

Göteborgsvarvet, som mäter en halv maraton (21 097,5 meter), avgörs den 19 maj 2018 för 39:e gången sedan premiären 1980. Under Göteborgsvarvetveckan genomförs även Trailvarvet, Stafettvarvet, Specialvarvet, Cityvarvet, Lilla Varvet och Minivarvet. Totalt förväntas cirka 80 000 löpare delta i något av Varvetloppen under Göteborgsvarvetveckan 2018. Under tävlingsveckan arrangeras den stora sport- och hälsomässan Göteborgsvarvet Expo på Svenska Mässan. Under året arrangeras dessutom Varvetmilen - snabba millopp på 21 orter i samarbete med lokala föreningar, samt Göteborgsvarvet Löparkvällar med 650 träningstillfällen fördelade på 40 orter runt om i Sverige.