City Gross förlänger sitt sponsorskap med Gothenburg Horse Show

Nu är det klart att vi fortsätter vårt fina samarbete med City Gross i ytterligare tre år.

Patrik Fredriksson är sälj- och sponsorchef på Got Event som arrangerar Gothenburg Horse Show och han är förstås glad.

– Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med City Gross och ser fram emot att utveckla och stärka varandra under de kommande åren. För oss är det extra värdefullt att City Gross visar upp vårt samarbete under hela året i sina butiker. Här når vi ut med varumärket Gothenburg Horse Show på ett mycket positivt sätt runt om i landet.

Johan Johnsson vd på City Gross, varför väljer ni att fortsätta sponsra Gothenburg Horse Show?

- Vi väljer att sponsra Gothenburg Horse Show eftersom det är ett högkvalitativt evenemang med mycket gott renommé. Ridsporten är idag en väldigt bred sport som följs av många och vi når därmed både en hängiven publik och en stor och viktig målgrupp för oss. Utöver att vi idag har 41 färskvaruinriktade stormarknader från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder, så har vi även under lång tid arbetat med att utveckla ett attraktivt sortiment i våra Hästavdelningar som nu finns i hälften av våra butiker!

Vad har varit framgångsrikt och hur vill ni ta det vidare? Vad betyder samarbetet för er?

-Under de tre år som vi hittills varit med så har vi haft ett mycket nära samarbete och arbetat fram ett upplägg där vi kan jobba tillsammans med Gothenburg Horse Show på våra lokala marknader under hela året och inte bara i anslutning till själva tävlingarna. Detta arbetssätt kommer vi att utveckla vidare och vi är glada över att nu kunna förlänga samarbetet ytterligare tre år! Avslutar Johan Johnsson vd på City Gross.

FAKTA GOTHENBURG HORSE SHOW

Gothenburg Horse Show är ett årligen återkommande evenemang i Göteborg och en av världens tre största inomhustävlingar för ridsport. Sedan starten våren 1977 har över 2,5 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Tävlingarna är ett samarrangemang mellan Got Event och Svenska Ridsportförbundet tillsammans med Internationella Ridsportförbundet, FEI. 2017 års tävlingar genomförs mellan den 21 - 26 februari.

FAKTA CITY GROSS

Familjeägda Bergendahls Food äger och driver City Gross, landets fjärde största och snabbast växande dagligvarukedja med 41 butiker och e-handel med City Gross Matkasse och specialvaror. Bergendahls är idag ett av landets fem största svenskägda familjeföretag och det 103:e största (enl Veckans Affärer).

Vill du veta mer vänligen kontakta:

Patrik Fredriksson, Sälj- och sponsorchef, Got Event, patrik.fredriksson@gotevent.se

Pia Bogren-Lindahl, City Gross, pia.bogren@bergendahls.se 0451 48351