Tre bolag gjorde exit ur inkubatorn

Nyhet   •   Maj 02, 2017 15:03 CEST

Tre bolag har gjort exit ur Inkubatorn i Gothia Science Park; Omnigon AB, Ludosity Learning AB samt Story Wars AB. - Tack vare våra coacher har vi insett många saker, bland annat att om man driver företag så måste man också sälja och tjäna pengar, säger Anna Syberfeldt, grundare av och vd för Omnigon AB.

Avtackning gjordes under en vd-lunch anordnad för alla inkubatorföretag i Gothia Science Park.

- Om inte den här inkubatormiljön hade funnits så hade vi aldrig startat företag utan bara fortsatt med forskningen, konstaterade Anna Syberfeldt, grundare av och vd för Omnigon.

Tillsammans med Anna Syberfeldt på Omnigon tackades även Ludosity Learning, med en av grundarna Joel Nyström och nytillträdde vd:n Pontus Askbrink. De fick ta emot det traditionsenliga fruktbärande trädet som tack för deras tid i inkubatorn.

- Precis som det här trädet bär frukt hoppas vi att ert företag gör det, så vårda både trädet och företaget så det växer, avslutade Anne-Marie Kaufmann, ställföreträdande verksamhetsansvarig för Gothia Science Park Inkubator.

Story Wars AB kunde inte närvara under avtackningen men även de kommer att belönas med ett citrusträd.

Kort om Gothia Science Park Inkubator

Gothia Science Park Inkubator är en av landets ledande inkubatorer och en möjlighet för dig som har en affärsidé att utvecklas som entreprenör och starta företag. Gothia Science Park Inkubator stöttar utvecklingen av kunskapsintensiva företag att nå affärsmässig framgång på en internationell marknad. Gothia Science Park Inkubator drivs av Gothia Innovation AB, som har i uppdrag att driva och utveckla innovationsmiljön Gothia Science Park, som ligger i anslutning till Högskolan i Skövde. De största finansiärerna av Gothia Innovations verksamheter och projekt är Västra Götalandsregionen, Skövde kommun, Skaraborgs Kommunalförbund och Vinnova.