Cavelight jagar finansiering på Indiegogo

Cavelight jagar finansiering på Indiegogo

GSP-företaget Cavelight ser fram emot en sommar med hårt arbete och utveckling av sitt eget spel Velocity Stream. I en dryg månad till jagar teamet finansiering med hjälp av Indiegogo, en webbplats för crowdfunding.
- Målet är att dra in 15 000 Euro på kampanjen, säger Jacob Holgersson, vd.

Cavelight släppte sitt första spel Lovetender i samband med Alla hjärtans dag i år. Det var ett spel för smartphones. Nu jobbar företaget med en mer omfattande produktion som kräver större resurser såväl i mankraft som i tid.
- Vårt mål är att utveckla spelet för release i månadsskiftet augusti-september i år. Det kräver fyra-fem personer som kan jobba heltid och självklart innebär det mycket kostnader, inte minst för löner, säger Holgersson som är optimistisk över möjligheten till finansiering med hjälp av Indiegogo.
Velocity Sream är i ett första steg planerat i PC-version.
- Vi ska släppa den versionen på Steam och därefter satsar vi på konsolmarknaden Nintendo Wii U och Ouya, slutar Holgersson.

Mer om Indiegogo, Cavelights projekt och finansieringsmöjligheten.

Mer information
Om du vill ha mer information om spelet eller GSP-företaget är du välkommen att kontakta Jakob Holgersson, VD Cavelight Entertainment, jakobholgersson@live.se eller 073-229 51 48. Han kan också förse dig med promotionkod för att provspela och recensera spelet. Du kan även följa Cavelight via www.cavelight.tk.

Fördelar med crowdfunding
Förutom den uppenbara fördelen att ett företag får möjlighet att ta in kapital som ger möjlighet till utveckling finns en rad andra. Några av dem är att spelidén testas på marknaden. Om spelare gillar idén kan de bidra till och säkerställa att den förverkligas.

Regioner

Kort om Science Park SkövdeScience Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.scienceparkskovde.se.