Coffee Stain Studios till större lokaler

Coffee Stain Studios är ett av de snabbast växande dataspelsbolagen i Gothia Science Park. Den 16 april flyttar bolaget till nya lokaler på Skolgatan 2 i Skövde. Och i sommar släpps Sanctum 2.
– Vi har varit trångbodda länge. Det här är en bra lösning eftersom vi även kan behålla kontakt och närhet till Gothia Science Park, förklarar Anton Westbergh, vd för spelbolaget.
Coffee Stain Studios jobbar för närvarande med uppföljaren till storsäljande Sanctum. Sanctum 2 släpps under andra kvartalet i år. Innan dess ska dock företaget och dess medarbetare genomföra en flytt.
- Lokalerna i GSP är alltför små eftersom vi är 16 medarbetare nu. Vi har inte möjlighet att vänta in att expansionen i Parken blir färdig i november, vi måste agera på vår arbetsmiljö redan nu, säger Anton Westbergh.
Per-Arne Lundberg, inkubatoransvarig i GSP, tycker att det är en bra lösning.
- Vår ambition är att företagen ska växa och utvecklas i GSP, men i det läge som Coffee Stain befinner sig och de begränsade möjligheter vi för närvarande har med brist på lokaler är deras flytt inom Skövde en bra lösning. Det innebär att de finns kvar på orten, fortsatt är ett inkubatorföretag och framförallt en stor del av spelbranschen som expanderar i Gothia Science Park och Skövde. Dessutom möjliggör Coffee Stains flytt att fler nya inkubatorföretag kan ta plats i Gothia Science Park, avslutar Per-Arne Lundberg
Coffee Stain Studios flyttar in i sina nya lokaler på Skolgatan 2den 16 april. Just nu jobbar bolaget dessutom för högtryck på Sanctum 2 som släpps i sommar.

Mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med Anton Westbergh, vd, på mobil 076-184 55 54 eller anton.westbergh@coffeestainstudios.com eller på hemsidan http://www.coffeestainstudios.com/. Per-Arne Lundberg når du enklast på 0705-660 555.

Kort om studion
Coffee Stain Studios utvecklar, producerar och säljer dataspel av hög kvalitet. För att nå försäljningsframgångar internationellt, och hävda sig mot befintlig konkurrens, samarbetar bolaget med regionala marknadsförings- och säljpartners. Företaget jobbar nu på uppföljaren till storsäljande Sanctum. Bolaget bedriver sin verksamhet från Gothia Science Park i Skövde.

Mer om Sanctum 2: http://www.facebook.com/SanctumGame?fref=ts

Regioner

Kort om Science Park SkövdeScience Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.scienceparkskovde.se.